Hej! Jag högg upp en järnram som varit till en smörjgrop i garaget. Den ligger på tomten här men jag kan inte få bort den, den väger säkert flera hundra kilo. Finns det ett värde j den tror ni som skrotföretag kan vilja hämta gratis mot att de får järnet?

Avser helsingborg.
 
  • Rostig, rektangulär metallram på stenbelagt golv, intill grå stenmur och gröna buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varenda skrothandlare och hälften av a traktor åkarna häromkring brukar annonsera i lokala Facebook grupper att dom hämtar
 
  • Gilla
peter.linkan
  • Laddar…
Okej! Har den något värde så att jag dessutom kan få en slant emellan, eller ska jag vara glad om någon hämtar den gratis?
 
Är väl kanske runt en krona kilot om du fraktar den till någon som köper upp, enklast är väl att skänka bort den mot hämtning
 
  • Gilla
peter.linkan
  • Laddar…
Rickard.
Jag skulle säga väldigt glad om någon hämtar den.

Järn ligger väl 2-3kr/kg om jag inte är ute och cyklar.
 
  • Gilla
peter.linkan
  • Laddar…
Jag lämnade precis ett släp med ett par 100 kg gott och blandat järnskrot (fragmenteringsskrot) och fick 46 öre kilot. Men skrothandlaren ligger mindre än halvvägs till kommunala ÅVC, så det är ju trevligt att ha närmre & få soppapengar.

Så jag skulle tro att ramen ger 0,50-1 kr/kg om man lämnar in den. Nån som ändå kör en runda för att hämta hämtar den kanske gratis.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.