Hej på er.
Hittade 5 säck med asfalt?
Något att spara på?

Kan jag ens nyttja detta på något sätt ?
 
  • Brun kartong med svart text, "CA 45KG NETTO", "ENDAST TORR ASFALT I GRÅTAN", industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som ”varmasfalt” man smälter i speciell gryta……
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Ser ut som ”varmasfalt” man smälter i speciell gryta…
T Taxture skrev:
Ser ut som ”varmasfalt” man smälter i speciell gryta……
Kan det vara värt sin vikt i guld? Eller är det återvinningen som gäller.
 
Ingen aning men troligen inga större pengar i det?🤔
Vad jag vet har man haft det för att ”limma” takpapp och annat där det ska bli tätt…..

Finns det nära Stockholm och är gratis kanske jag kan vara intresserad av att hämta…….
 
En goggling på "varmasfalt" ger att 25 kg verkar kosta en knapp tusenlapp, men vad som är vad med "80-90" osv , och status på en säck som legat, ingen aning...
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Tack, det var intressant att höra :)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Man kokade väl sådan där asfalt och kletade på källargrunden förr?
Bevittnade det på 80-talet vid en dränering.
30år senare släpades den bort och ersattes med isodrän.

Hade ingen aning om att det var så dyrt!
 
Gissar att dom som förbrukar lite volym bara betalar en bråkdel av det yrkesbutiken tar….
Verkar komma tillbaks trots alla risker vid användning
 
Rickard.
T Taxture skrev:
Gissar att dom som förbrukar lite volym bara betalar en bråkdel av det yrkesbutiken tar….
Verkar komma tillbaks trots alla risker vid användning
Precis, det går t o m att hitta mycket billigare priser(typ halva) på nätet och då är dom ändå listpriser som inget proffs betalar.
Gammal diffus asfalt med bortglömda tillsatser tror jag väcker 0 intresse hos proffs men kan såklart vara värt en hel del för en hemmafixare som behöver till något projekt.

Den bästa jämförelsen jag kunde hitta (är ingen direkt expert på detta men lite insatt) var ett pallpris från 2021 på ungefär 6500kr ex moms för 350kg för vad jag tror är lite liknande produkt vilket är en ganska dyr asfalt. Även här kan det definitivt finnas plats för rabattavtal men jag vet inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael Lustig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.