Hallå skulle vilja ha tips och råd att bygga in altanen på ett snyggt sätt.. vad ska man använda, hur gör jag.
Balkong med stolar ovanpå betongplattform, stenar framför fönster nedanför, ogräs, sittmöbler, flagga, viss grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett måttband sträckt under en balk i utomhusmiljö med synliga stenar och växtlighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
z0ul z0ul skrev:
Hallå skulle vilja ha tips och råd att bygga in altanen på ett snyggt sätt.. vad ska man använda, hur gör jag.
[bild]
[bild]
Vill du bygga in den i trä?

Isf skruvar du fast en regel underifrån. Du har ju 11 cm tillgodo så utrymme finns.
Sen kan du skruva fast reglar i denna denna som går ner mot marken med hjälp av vinkeljärn och sedan skruva på på trall.

Veranda med räcke ovanpå murblock, grus, gräsväxter, runda stenar, röd markering nedtill på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja
P Pappa1986 skrev:
Vill du bygga in den i trä?

Isf skruvar du fast en regel underifrån. Du har ju 11 cm tillgodo så utrymme finns.
Sen kan du skruva fast reglar i denna denna som går ner mot marken med hjälp av vinkeljärn och sedan skruva på på trall.

[bild]
Ja precis trä.. ja den metoden va ju väldigt bra! Den hade jag inte tänkt på
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vill du bygga in den i trä?

Isf skruvar du fast en regel underifrån. Du har ju 11 cm tillgodo så utrymme finns.
Sen kan du skruva fast reglar i denna denna som går ner mot marken med hjälp av vinkeljärn och sedan skruva på på trall.

[bild]
Då blir den väll löst hängande nertill ?
 

Bästa svaret

z0ul z0ul skrev:
Då blir den väll löst hängande nertill ?
Du kan sätta några jordankare/betongplint nertill om du vill ha det riktigt stabilt. Men det kommer bli tillräckligt stabilt med att fästa 1 upptill och sen reglar ner från den liggande.
När du sen skruvar dit trallen på reglarna så kommer det bli väldigt stabilt.
 
  • Gilla
z0ul
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.