Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 36 V grästrimmers och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har alltså 6 stycken grästrimmers och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den grästrimmer som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Grästrimrarna är:

Makita DUR368L
Husqvarna 215iL
Bosch AdvancedGrassCut 36
Black+Decker BCSTA536L
Stihl FSA57
Greenworks G40LT30

Läs testet och mer om grästrimrarna här: [länk]

Tävlingen pågår till fredag den 7 juli.

Lycka till!
Jurist hjälp. Samla och gör det enkelt att få hjälp med juridiken runt allahanda frågor som platsar i detta forum. Det är relativt svårt och dyrt att som privat person att veta när man tjänar på att anlita en jurist. Så att få hjälp med det här vore bra. Dessutom om mam i forumet kunde få hjälp med vilka jurister som är lämpliga att använda för vilka frågeställningar. Referenser och tips om vilka frågor som är värda att kämpa för. Och vartefter fler och flerskickat in sina erfarenheter och tips om ärenden där jurister har anlitats desto mer hjälp för medlemmarna i forumet. Ocg till sist om forumet kunde knyta till en jurist som alla vi fick ställa frågor till. Tack för att forumet finns. /john
 
  • Gilla
andersfrick
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 36 V grästrimmers och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har alltså 6 stycken grästrimmers och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den grästrimmer som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Grästrimrarna är:

Makita DUR368L
Husqvarna 215iL
Bosch AdvancedGrassCut 36
Black+Decker BCSTA536L
Stihl FSA57
Greenworks G40LT30

Läs testet och mer om grästrimrarna här: [länk]

Tävlingen pågår till fredag den 7 juli.

Lycka till!
Jag skulle vara väldigt intresserad av Off-Grid lösningar där man tar tillvara på sol, vind och regnvatten genom gör det själv lösningar som inte kräver enorma budgetar.
 
  • Gilla
UlrikaSpg och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 36 V grästrimmers och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har alltså 6 stycken grästrimmers och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den grästrimmer som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Grästrimrarna är:

Makita DUR368L
Husqvarna 215iL
Bosch AdvancedGrassCut 36
Black+Decker BCSTA536L
Stihl FSA57
Greenworks G40LT30

Läs testet och mer om grästrimrarna här: [länk]

Tävlingen pågår till fredag den 7 juli.

Lycka till!
Jag hade velat se en serie där man följer en eller flera familjer i deras beslutsprocess om att köpa hus eller bo i lägenhet med planering, överläggning kring kostnader mm. Går själv i dessa tankar och undrar så klart vad man behöver tänka på kring allt som har med eget hus att göra och hur man bäst väljer vad som passar, om krånglet med att bygga eget verkligen är värt det eller om läget på ett färdigt hus är så bra att det är värd att kompromissa med antal rum eller att behöva köpa en till bil.

Det är som alla vet ett gigantiskt beslut och jag hade velat se en serie där man följer några familjer och där dessa kanske får lite hjälp i att räkna på alternativkostnader för deras nuvarande boende och att följa med även ett år efter hus eller lägenhetsköpet för att se hur de resonerar i efterhand och vad som kunnat gjorts bättre.
 
bygg in samma modell som stackoverflow när någon ställer en fråga, dels kan användare både upp- och nerrösta svaren och man kan välja att sortera på bäst score, men framförallt kan den som postat frågan markera bästa lösningen, och man kan sedan lätt klicka sig till det inlägget från första. Idag presenteras många bra lösningar på byggahus men det kan vara svårt att hitta dem.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 36 V grästrimmers och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har alltså 6 stycken grästrimmers och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den grästrimmer som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Grästrimrarna är:

Makita DUR368L
Husqvarna 215iL
Bosch AdvancedGrassCut 36
Black+Decker BCSTA536L
Stihl FSA57
Greenworks G40LT30

Läs testet och mer om grästrimrarna här: [länk]

Tävlingen pågår till fredag den 7 juli.

Lycka till!
God morgon!

Jag är en ensamstående, till åren kommen kvinna. Jag har ingen att diskutera byggnation med. Jag behöver en punktlista över hur ett mindre bygge ska gå till.

Jag har ett hus som jag vill bygga ut lite, jag behöver ett badrum och en tvättstuga i det. Hur går jag tillväga? Vatten eller avlopp finns inte. Vem ska jag kontakta för att få till det? I vilken ordning ska jag kontakta olika firmor? Vad gör man först? Jag är helt rådvill.
Nu blir det en kopp kaffe. 😊
 
  • Gilla
Plätt Fia och 1 till
  • Laddar…
Jag gillar när det finns en artikel som summerar en hel projekttråd. Ibland blir det lite oöverskådligt med en lång projekttråd som löper över flera år, men en intervju + artikel som beskriver helheten kan ofta inspirera väldigt mycket.
 
Jag vill gärna se fler tester, alltid intressant att se hur olika produkter presterar så man slipper köpa något som inte fungerar så som det är tänkt! Gärna långtidstest som uppföljning något år senare också om möjligt. Även tester av olika metoder/lösningar är kul att se!

Sedan skulle jag gärna se mer artiklar och projekt överlag. Kanske mer ingående artiklar om aktuella forumdiskussioner och aktiva ämnen där informationen kan summeras och få mer konkreta svar där det är möjligt.

Vid reportage av arbeten, hus,inredning etc vill jag alltid se mer bilder för att få en större förståelse av hur man gjort och hur slutresultatet blev. Ofta glöms "tråkiga" rum som pannrum eller förråd bort men de är väldigt intressant hur sådant ser ut!
 
Unikt namn
Jag tycker bästa svaret-funktionen kunde förbättras.

På vissa forum dyker "bästa svaret"/lösning upp som andra inlägget i en trå, ofta lite extra inramat för att lyfta fram det lite extra.

Men ibland är det ju flera i lägg som tillsammans bildar lösningen, så dessa svar upplevs ibland lite halva. Möjlighet att i vissa fall markera flera svar som "bäst" kanske skulle kunna testas?
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st 36 V grästrimmers och nu tävlar vi ut dem till er medlemmar här i forumet, så att ni kan testa vidare dem där hemma.

[bild]

Så här tävlar du:
Skriv ner dina idéer om vad du skulle vilja läsa mer om eller kunna göra här på Byggahus.se. Kanske har du själv gjort något intressant vid ditt hus som du vill att vi skriver om? Alla idéer är välkomna. Du skriver ditt tävlingsbidrag här i tävlingstråden.

Vilka vinner?
Vinnarna är de som har de bästa idéerna som vi vill göra något av.

Vi har alltså 6 stycken grästrimmers och vi kommer att rangordna idéerna. Bästa idén får den grästrimmer som fick högst betyg i testet, näst bästa idén får den som hade näst högst betyg i testet, och så vidare.

Grästrimrarna är:

Makita DUR368L
Husqvarna 215iL
Bosch AdvancedGrassCut 36
Black+Decker BCSTA536L
Stihl FSA57
Greenworks G40LT30

Läs testet och mer om grästrimrarna här: [länk]

Tävlingen pågår till fredag den 7 juli.

Lycka till!
Hej

Jag önskar en artikelserie att inspireras av där de lite mer ovanliga projekten presenteras, t.ex bastuflotte, evighetspool, spakällare och liknande.
Kanske ngn byggt eget utegym eller annat spännande projekt.

MVH/Björn
 
hej,
Hur man hanterar grannar speciellt jobbig grannar skulle aldrig vara fel :)
Annars hur man byter fönster själv när man har tvåsteg putsfasad!
 
skulle vilja se mer tips om återvinning i området verktyg, villa och trädgård.
 
  • Gilla
Flamman
  • Laddar…
Hej

Jag vill gärna läsa mer om platsbyggda möbler. Det är lite i ropet nu och ni hade för ett tag sen en artikel om platsbyggda bokhyllor.
Jag skulle gärna vilja se mer exempelvis platsbyggda hallmöbler etc.

Gärna där förutsättningarna inte är de enklaste.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Skulle villa ha nån form av veckans ritning av tex,carport,lekstuga,växthus etc.Folk kunde skicka in önskemål om vad dom är intresserade av.
 
Jag skulle vilja ha en guide/artikel serie om att köpa hus.
Finns många experter på Byggahus och få med alla dom i en guide om husköp skulle nog hjälpa framförallt förstagångsköpare.
Tex har man råd att köpa ett hus.
Hur går en visning till.
Hur går budgivningen till.
Hur besiktar man ett hus/vad krävs av mig som köpare.
Vad kostar ett hus och äga, el försäkringar vatten sopor etc etc.
Vanligaste missarna/hus med riskkonstruktiner.
Vad kostar vanliga renoveringar, kök badrum.
Tänkte att allt ifrån ekonom mäklare energiexpert besiktningsman kunde ha kanske en film eller eget stycke så all info kommer med.
Framförallt en film från en erfaren besiktningsman/kvinna som kan gå igenom dom vanligaste/dyraste felen vid köp.
 
Jag skulle gärna se en funktion i forumet där en trådstartare kan ”märka” sina uppdateringsinlägg i en tråd så att man lätt kan följa ett projekt. Som det är nu får man scrolla igenom en massa inlägg, ibland helt ot, när man egentligen är mest nyfiken på hur projektet fortskrider. Man är ju mer intresserad av själva projektet än de som skriver kommentarer på det, även om kommentarerna också är viktig pepp till ts.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.