Hej !

Jag har ett hus där jag skall bygga ut och bygga om toalett/badrum. jag har idag en toalett, med en liten tvättstuga bredvid och bredvid tvättsugan ligger pannrummet med pelletspanna. Tvättstugan har en altandörr ut, en dörr in i huset samt dörren in till pannrummet. Funderar nu på att ta tvättstugan i besittning för att öka storleken på badrummet. Problemet blir att jag då får en altandörr ut från badrummet, samt enda ingången till åannrummet också den ifrån badrummet. Blir detta konstigt ? kommer det att bli smutsigt i badrummet pga sot m.m. från pannrummet ? Konstigt att ha en dörr ut i trädgården från badrummet ? både tvättstugans dörr och badrummets dörr kommer ifrån samma korridor, och jag skall då lägga igen tvättstugans dörr.
Någon som vet någon planritning / hus där man har det på liknande vis, där man kan få lite inspiration ?

/Lars-inge
 
Vi bygger om vår källare så att vi har ytterdörr från samma rum som det är tvättstuga, dusch och bastu i. Det känns OK tycker jag. Man vill ju gärna ut och lufta sig när man bastar, men det kanske kan kännas lite naket att ha ytterdörr rakt mott duschen.
Pannrummet däremot har hos oss sin dörr mot en hall.

Jag tror inte att det är något problem att göra som du tänker. Tänk bara på att det måste gå att släpa pannan genom badrummet och ut om ni måste byta den någon gång. Men om badrummet och altandörren är tillräckligt stora ser jag inga andra problem med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.