Hej, jag behöver lite tips för att dämpa ångesten. Har sökt av alla synliga slangar och kopplingar med läckspray som gav inget. Fyllde på systemet med vatten igår kväll och har inte hittat nån pöl/droppar eller annat misstänkt någonstans. Nästa steg är väl att hacka upp den nylagda plastmattan som man ser på bild 2. Känns ju jättekul!! Finns det något annat man kan göra för att verkligen bekräfta att läckan finns där under innan jag börjar. Kan man felsöka på ett mer specifikt sätt? Plastmattan med flytspackel gjorde en firma. Golvslangarna och spånskivor la jag. Installation av vvs gör proffs. Trycket på bild 4 var från igår kväll. Bild 5 trycket tog jag 8 timmar senare. Tacksam för alla smarta tips.
 
  • Värmefördelningsmodul med rör, manometer och reglerventiler för golvvärmesystem, monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett litet utrymme med varmvattenberedare, brandsläckare och rörledningar, verkar vara en underkonstruktion eller renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under renovering, trägolv pågår, öppet utrymme, stora fönster, skogsbakgrund, kablar synliga, dammsugare, dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manometer med skalor i kPa, PSI, ansluten till någon form av rör eller ventilsystem, märkt med "SWEDEN".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manometer som visar trycket i kilopascal, nålen pekar strax över 400 kPa, troligtvis utrustning från Sverige.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fortsätter trycket sjunka? Jag skulle gissa att det där inte är en läcka utan temperaturvariationer och kanske slangarna som töjs lite. Lämna det några dagar och se om det stabiliserar sig skulle vara mitt tips.
 
  • Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Gick mätaren hela vägen ned till noll med luft?

Det är lite lurigt med att kompressorn värmer luften så trycket minskar när den kyls av slangen.

Du kan stänga av slingan som är under plastmattan och pröva provtrycka då istället.
 
Grylf Grylf skrev:
Gick mätaren hela vägen ned till noll med luft?

Det är lite lurigt med att kompressorn värmer luften så trycket minskar när den kyls av slangen.

Du kan stänga av slingan som är under plastmattan och pröva provtrycka då istället.
Men det är ju ett system med 4 kretsar. Hur kan jag isolera slangarna under plastmattan?
 
joakim_j joakim_j skrev:
Fortsätter trycket sjunka? Jag skulle gissa att det där inte är en läcka utan temperaturvariationer och kanske slangarna som töjs lite. Lämna det några dagar och se om det stabiliserar sig skulle vara mitt tips.
Det är ju bästa scenariet. Men lufttrycket sjönk till Noll efter typ 4 dagar. Vattnet var på ca 10 timmar nu. Så får se....
 
S sussudio skrev:
Men det är ju ett system med 4 kretsar. Hur kan jag isolera slangarna under plastmattan?
Om det inte finns inbyggda avstängningar i fördelaren kan du alltid proppa utgångarna från fördelaren till slangarna.
 
Krilleman
Trycker du med luft eller vatten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.