Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
Det här var inte min grej. ☹️
 
  • Gilla
Gström
  • Laddar…
S
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 26 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 19 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 56 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 3/10 rätt, vilket är bättre än 1 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket gör mig till den perfekta inbrottsjuven i quizet "Får du inbrott?"

Just fråga ett är intressant. Många jag pratar med är övertygade om att inbrotten bara ökar och ökar och att de är fler än vad de faktiskt är.
Minns förra -inte senaste alltså- valet då de lokala representanterna för ett av de större partierna stod vid min station med plakat om att bostadsinbrotten är "all time high" och att det är något de skall ta itu med. När jag frågade om de var medvetna om att inbrotten halverats de senaste tio åren såg de frågande ut, det var inget de hade kollat upp. Sådant gör mig galen...
 
  • Gilla
pieorpaj och 5 till
  • Laddar…
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 110 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 261 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"

Betyder detta att jag tillhör en lågriskgrupp för inbrott jämfört med de personer som fått sämre resultat än jag?
Tror inte det.
Men däremot tror jag på taktiken att låta sitt hus och tomten utstråla tydliga WT-vibbar, typ inbrottstjuven tänker 'Skit också, Kronofogden hann först!' och åker vidare.
För oss som bor på landet, där stölder av motorsågar och dyra verktyg är vanliga, är det också smart att satsa på att ens hus och tomt ser ut som att det bor en sjukt ohändig inflyttad stockholmare där. Klart stöldpreventivt tänkande!
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 23 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
  • Wow
Plutus
  • Laddar…
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 25 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 247 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 441 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 229 andra personer som har gjort quizet "Får du inbrott?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.