M Ronny takläggare1 skrev:
Plåten ska gå max till hängrännans centrum o sticka ut några mm för att skydda vindskivans ändträ,nu är det för långt utstick,därför rinner hängrännans regnvatten inte ner i hängrännan,
Tack, ja det känns så. Ska se om jag kan övertyga plåtslagaren att ändra på det.
 
N nyss ny husägare skrev:
Hahaha tyckte också det såg så fult ut på de inzoomade bilderna. Inget som syns på håll så som det hörnet är placerat med förstår absolut kommentaren! :crysmile:
Man kan som alternativ lägga en tjusig platt sten i fälld i gräsmattan där gropen uppstår
 
M Ronny takläggare1 skrev:
Plåten ska gå max till hängrännans centrum o sticka ut några mm för att skydda vindskivans ändträ,nu är det för långt utstick,därför rinner hängrännans regnvatten inte ner i hängrännan,
....vilket är en omöjlighet om man vill dölja rännan bakom vindskivan. Man får välja mellan pest eller kolera. Dold ränna eller dropp på marken. Jag föredrar nog dropp på marken.
 
En silikonsträng kan lösa det ganska diskret.
 
Det finns en variant ,då klipper man av den typ mitt i rännan ,viker upp en minimal kant med fall(dock får den fel färg)
Sedan skarvar man i en fortsättningsbit,men det kräver lite plåtverktyg och arbete
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.