S
Tryckspruta. Har avverkat ett par av de billigare varianterna genom åren.
Då hållbarheten på dem varit frustrerande kort så satsade jag senast på en ”märkesvariant” (kungen, tänkte jag), Gardenas.

Men icke heller den är pålitlig, enligt mina erfarenheter i a f.
Från en stund till en annan så vill den nu inte längre. Det är inga problem att få upp och behålla trycket i behållaren men just nu kommer det inte ut någon vätska ur munstycket (hur man än vrider på det).
Har plockat isär och försiktig tryckluftat och sköljt, allt – sånär som invändigt i behållaren. Orkade inte tömma ur vätskan i den nu. Antar att man kanske kan plocka upp den änden av ”slangen” ut behållaren – och eventuellt rengöra där också?

Någon som har haft liknande strul – och/eller har någon riktigt pålitlig variant/fabrikat att rekommendera? 🧐

Tryckspruta för vätska, portabel, med pump och sprutmunstycke, volymmärkning på sidan.
 
Kan bli gegga i ventilen i botten på kärlet och då blir det ingen spray i munstycket. Lossa tätmuttern och dra upp slangen, gör rent. Annars så brukar det bli stopp i munstycket efter att tiden går länge.
 
  • Gilla
Spanarn10
  • Laddar…
Vi kör Gloria på jobbet och dom beckar oxå ihop i munstycket. Det är ett väldigt litet hål där som måste hållas öppet
 
De där jävla gardena har jag slängt flera stycken. De tål ju inte ogräsättika och packningarna i dom sväller och blir förstörda. Typisk skrivbordsprodukt. Nu har jag en hozelock som är godkänd för ättika, bra tryck och med tvättbara filter i handtaget. Lite dålig ergonomi i remmen dock. Gjord i Frankrike tror jag och inte facistdiktaturen långt i öst. Men jag har inte använt den så många gånger så vad livslängden blir vet jag inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.