Vi tänker installera den vattenspolande mulltoaletten Bioflush (MullToa BioFlush)

Om du har intallerat den, kan du berätta om dina erfarenheter? Är det lätt/svårt att tömma? Är det dyrt att underhålla?

Alla erfarenheter (bra eller dåliga) är välkomna. Tack för alla råd och tips!
 
  • Mulltoa BioFlush installerad i ett badrum med öppen bok och glasögon på locket, bredvid ett badkar med tända ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
veddige och 2 till
  • Laddar…
Hej, har inga svar till dig egentligen för vi tittar oxå på denna som ett alternativ när nu förbränningstoaletten börjar ge upp, har ni köpt den via någon återförsäljare som kan hjälpa till med installation eller har ni tänkt göra det själv. Den verkar ju jättebra, men man är ju lite rädd när det vara så få som provat.
 
F fondacey skrev:
Vi tänker installera den vattenspolande mulltoaletten Bioflush (MullToa BioFlush)

Om du har intallerat den, kan du berätta om dina erfarenheter? Är det lätt/svårt att tömma? Är det dyrt att underhålla?

Alla erfarenheter (bra eller dåliga) är välkomna. Tack för alla råd och tips!
Hej nu har det gått några år blev ni nöjda med Bioflush ?
Vi installerade ett reningsverk 2013 men det luktar illa till och från och nu har jag tröttnat på det så jag tänkte ha en annan toalett så jag slipper lukten.
Det finns så många olika torrtoaletter så det är svårt att välja rätt. Hoppas på svar
Mvh Klaus
 
R Ripley skrev:
Vi letar också alternativ till vattentoaletter, hittade denna tråd [länk] om bioflush. Vi lutar mot att välja en förbränningstoalett.
Hej jag var också intresserad av bioflush men läste senare att den inte var så bra så jag hoppar den. Man skall tydligen inte blanda in vatten med torrtoalett.

Cinderella eller Separat skall vara bra skall kolla upp dessa noga innan jag köper.
Den anläggningen som jag investerade i sist kostade ca 100 000 kronor och jag är inte nöjd med den så nästa anläggning skall jag kolla väldigt noga
 
N
Installerade ett WSB Clean minireningsverk och det har fungerat klockrent utan minsta lukt.
Slamtömning en gång per år och serviceavtal = jag behöver inte tänka på avloppet överhuvudtaget.
Skulle aldrig ersätta vattentoaletten med något annat alternativ.
Smidigast och mest hygieniskt skulle jag säga.
 
  • Gilla
veddige
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.