Bytte kulhandske på vår husvagn. Det fanns en bricka eller metalldel undertill som jag inte såg vilket håll den satt monterad när jag demonterade muttern och metallbiten trillade av.

På närbilden där muttern inte är åtdragen sitter metallbiten först, sen vanlig bricka och sist muttern. Metallbiten har en utskjutande klack på ena sidan. Jag vände klacken bakåt från kulhandsken eftersom jag tänkte att jag borde märkt av klacken om den inte var monterad så den kom längre in i gummidamasken.

På bilden tagen från längre håll är allt monterat och endast muttern syns sticka fram undertill ur gummidamasken

Vet någon möjligtvis vilket håll den ska sitta på samt vad är dess funktion, dvs varför är den inte liksidig.

Dragkoppling mellan fordon och släpvagn, närbild, under dagsljus, fokus på säkerhetslåset och fästkroken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dragkrok på ett fordon med slitage, säkerhetsklämma och utmärkningar synliga, närbild, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så ska den nog inte sitta har du ett tsv nummer ?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Så ska den inte sitta iallafall
Menar du att gummit ligger emellan? Det är sen draget åt sidan innan muttern dras åt.
Sen ligger metallbiten dikt ann mot kopplingsanordningen.

Men går att montera antingen med den utskjutande klacken framåt mot kulhandsken eller bakåt. Oklart vilket håll den ska sitta och iom den inte är likformig tänker jag att den har ngn funktion och bör monteras åt rätt håll.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Så ska den nog inte sitta har du ett tsv nummer ?
TSV 200 P
Metallplakett med tekniska specifikationer på en enhet, troligtvis fordonsrelaterad, mot ljust, otydligt bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan lägga till att det finns inga hål i kopplingsanordningen förutom där skruven går igenom. Dvs klacken kan inte skjutas in i ngt hål. Samt är metallbiten rundad på undersidan så den följer den runda kopplingsanordningen den är monterad på.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
[länk]
Snyggt, ser ut som den ska sitta riktad bakåt från kulhandsken om jag tolkar sprängskissen rätt?
 
Så tolkar jag den oxå oklart vad den gör men kanske håller damasken i läge
 
  • Gilla
Blab601
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.