Satt o tittade på ändringsloggen för den nya versionen.

Där står att man nu kan ställa in klippzoner.

Det är inte så att man måste göra det i appen för att schemat ska fungera?
 
S SA6BTU skrev:
Satt o tittade på ändringsloggen för den nya versionen.

Där står att man nu kan ställa in klippzoner.

Det är inte så att man måste göra det i appen för att schemat ska fungera?
Måste man uppdatera firmware med USB, eller uppdaterar den OTA?

Zoner vore bra för mig, då jag har en smal passage så jag skulle önska den varanangång gick ut direkt och varannan gång följde slingan några meter innan den gick ut...
 
S SA6BTU skrev:
Satt o tittade på ändringsloggen för den nya versionen.

Där står att man nu kan ställa in klippzoner.

Det är inte så att man måste göra det i appen för att schemat ska fungera?
hittar inget i appen om klippzoner att ställa in iaf. Kanske är på G
 
Hej!
Med hettan som varit så växer gräset knappt något. Låter ni era tuffa på ändå och hålla efter typ varje dag? Eller ska man kanske ställa in att den kör varannan dag så att mattan får ”vila” lite?
 
J JohanLun skrev:
Måste man uppdatera firmware med USB, eller uppdaterar den OTA?

Zoner vore bra för mig, då jag har en smal passage så jag skulle önska den varanangång gick ut direkt och varannan gång följde slingan några meter innan den gick ut...
Jag svarar mig själv, i appen kan man ju välja att uppdatera OTA (over the air).

Inte heller jag fick nån ny funktion i appen efteråt...
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
K KristofferV1 skrev:
Hej!
Med hettan som varit så växer gräset knappt något. Låter ni era tuffa på ändå och hålla efter typ varje dag? Eller ska man kanske ställa in att den kör varannan dag så att mattan får ”vila” lite?
Min har stått still i 2 veckor men har börjat rulla igen
 
Vår har stått still senaste tre veckorna. Precis som vår superkompetenta Husqvarna 315 och en gammal Worx på annan yta. Orsak: finns ingenting att klippa, orangeröda gräsmattor noll tillväxt. Bara att sätta på paus.
 
K KristofferV1 skrev:
när jag fått felmeddelandet så har jag lyft bort den en bit och sedan tryckt på ”hem”. Då går det tillbaka och inget felmeddelande. Så verkar vara något då den går på schemat
Jag har precis samma problem... Ibland laddar den en stund och meddelar sedan att slinga saknas och den stänger av sig efter en stund...

Ibland kan den gå ett par dagar och sen kommer det igen...
 
P PurreP skrev:
Jag har precis samma problem... Ibland laddar den en stund och meddelar sedan att slinga saknas och den stänger av sig efter en stund...

Ibland kan den gå ett par dagar och sen kommer det igen...
Hittade på ett forum att problemet verkar vara känt på vissa worx Landroid som är samma maskin under skalet.

Ska tydligen vara problem med laddningsspänningen i stationen?

Vilket motstånd ska man ha i slingan och hur ska laddströmmen se ut? *letar efter multimetern*
 
P PurreP skrev:
Hittade på ett forum att problemet verkar vara känt på vissa worx Landroid som är samma maskin under skalet.

Ska tydligen vara problem med laddningsspänningen i stationen?

Vilket motstånd ska man ha i slingan och hur ska laddströmmen se ut? *letar efter multimetern*
Har för mig att du bör ligga under 30 ohm i slingan.

Strömmen har jag ingen aning om

Spänningen borde ligga på runt 20vdc, eventuellt något högre obelastat.
 
Är det någon som har problem med att den tappar knivar? Även om jag drar åt skruvarna ordentligt så verkar de gänga ur. Vet inte om man ska dra dit loctite eller låsbricka av något slag. Nu har jag varit på knivjakt ute på gräsmattan tredje gången sen driftsättningen i april.
 
Jag tog bort automatisk uppdatering och körde in den tidigare versionen och nu funkar det utan problem.
 
K KristofferV1 skrev:
Jag tog bort automatisk uppdatering och körde in den tidigare versionen och nu funkar det utan problem.
Kör du 3.26 nu?
 
P PurreP skrev:
Kör du 3.26 nu?
Jag kör 3.28. Den som jag fick fel på var 3.30
 
Häromdagen slutade robotgräsklipparen plötsligt fungera. Det står E1 i displayen och i appen står det "Kabel saknas".

Jag hittar dock inte några skador på gränskabeln och lampan i laddstationen lyser konstant grönt. Jag drog ur och satte i kablarna och det lyser fortfarande grönt.

I manualen står det följande om Error 1:
1. If LandxcapeTM is actually outside its territory: turn LandxcapeTM off, take LandxcapeTM inside its territory. Turn LandxcapeTM on. Press Start then OK.

2. If LandxcapeTM is inside its territory, check if the LED on the charging base is green. If not, verify that the charging base is properly connected to the charger and that the charger is connected to a suitable power supply. If they are properly connected, the boundary wires are clamped incorrectly and must be reversed.

3. If the LED light on the charging base turns on red, confirm that the boundary wire is well connected to the clamps on the charging base. If the problem persists, check that the boundary wire hasn’t been cut.
Laddstationen lyser grönt, så manualen påstår väl i princip att kabeln är fel inkopplad, men det kan den inte vara för den har fungerat i tre år.

Jag ska prova att lägga ut en ny pytteliten ring med gränskabel och ansluta istället. Får jag samma fel med gräsklipparen så kan jag utesluta min gränskabel i alla fall.

Edit: Suck! En kort begränsningskabel fick gräsklipparen att börja klippa så det är något fel på min nuvarande kabel. Det blir svårt att hitta det...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.