Hej!

Jag har tagit bort golvplankorna i ett rum i mitt torp.

Under dom var det sågspån sen enris och sedan sten.

Har tagit ur sågspån och ris.

Hur tycker ni att jag ska isolera och vilket material ska jag använda?
 
  • Rivningsrum med exponerade bjälkar, jord, skräp, avlägsnat golv och en persons fötter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upprivet golv med stenar, stående person med dammsugarslang, renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanske lösa lecakulor?
 
Var sågspånet torrt?
 
F fribygg skrev:
Var sågspånet torrt?
Japp allt var torrt
 
Vi har fyllt på med sågspån. Köpte kutterspån på säck från granngården. Det var torrt och fint hos oss så vi tyckte att det var lika bra att lägga tillbaka allt likadant som det var.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Jag tycker du ska fortsätta med samma byggnadssätt som tidigare, att spånet behöver fyllas på nån gång i bland är helt normalt och varje ändring är ju en viss risk..
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Finns inget som isolerar bättre än ris och spån?
 
Jo det finns det, men att välja nått som bevisligen fungerar i ditt hus har ett stort värde anser jag.
 
F fribygg skrev:
Jo det finns det, men att välja nått som bevisligen fungerar i ditt hus har ett stort värde anser jag.
Är det fel att isolera med Hunton Nativo Träfiberisolering?
 
Är inte så kallad ”modern mullbänk” det bästa alternativet för att modernisera isoleringen?
 
Jag hade jord/bös under min med 50mm isolering. Torrt och fint, la tillbaka allt som det såg ut. Lägger ut lite tjocka mattor till höst vintern på golvet.
 
DJ_Jöl DJ_Jöl skrev:
Är det fel att isolera med Hunton Nativo Träfiberisolering?
Som flera säger, funkar det så ändra inte på konstruktionen. Det kan skapa stora problem framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.