Hej. Jag ska byta vägg på ett förråd som står bakom ett radhus. Det är stort ungefär 90x200 cm. Vatten har kommit och gjort panel och läkt som flisor, fibrerna förstörda, på en sida. Rivandes hittade jag guldfiber/isolering på 7 cm tjocklek. För att spara pengar tänkte jag att det inte behövs isolering. Men vad säger husbyggarna?
Innanför isoleringen fanns ett plastskikt mellan gipsskiva och isoleringen - med spik igenom. Behövs sån plast?
 
Mats-S
Ingen plast, kör med förhydringspapp så kan det aldrig bli fel, oavsett uppvärmning eller inte.
Isolering aldrig fel om du vill värma upp det då och då, eller stänga ute värsta högsommarvärmen.
 
  • Gilla
AVEkh
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Ingen plast, kör med förhydringspapp så kan det aldrig bli fel, oavsett uppvärmning eller inte.
Isolering aldrig fel om du vill värma upp det då och då, eller stänga ute värsta
Mats-S Mats-S skrev:
Ingen plast, kör med förhydringspapp så kan det aldrig bli fel, oavsett uppvärmning eller inte.
Isolering aldrig fel om du vill värma upp det då och då, eller stänga ute värsta högsommarvärmen.
Ok, ska den pappen sitta på insidan eller på utsidan av isoleringen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.