Dessa är ju förträffliga och finns ju i en mängd varianter. När ska jag använda JR med 1 skruvhål vs 2 skruvhål ?
Finns ju dem som tar flera kablar /rör men t.ex JR 20 och JR 120. Hur tänker man där?
 
Totte_S
Om du ska lägga flera kablar med ungefär samma ytterdiameter parallellt en längre sträcka ser det snyggare ut med jr 210 eller 212 eller vad som passar dina kablar.
 
Totte_S Totte_S skrev:
Om du ska lägga flera kablar med ungefär samma ytterdiameter parallellt en längre sträcka ser det snyggare ut med jr 210 eller 212 eller vad som passar dina kablar.
Om jag dock bara har en kabel eller rör. Ska jag då använda enkelklammern eller den med 2 skruvhål?
 
Totte_S
Om jag klamrar rör vertikalt och vill att det ska sitta så använder jag nog AP klammer (galvade) är det mycket som ska göras och inte så noga blir det enkel klammer.
Beror rätt mycket på var man klamrar, miljön och omständigheter i övrigt.
Vad ska du göra och var?
 
Totte_S Totte_S skrev:
Om jag klamrar rör vertikalt och vill att det ska sitta så använder jag nog AP klammer (galvade) är det mycket som ska göras och inte så noga blir det enkel klammer.
Beror rätt mycket på var man klamrar, miljön och omständigheter i övrigt.
Vad ska du göra och var?
Ahh ok 👍
Jag ska klamra rör i en krypgrund mot trossbotten. Bjälklaget är cc600mm. Eftersom jag klamrar rören kortaste vägen blir det diagonalt. Problemet då är att en AP klammer med 2 skruvar blir svår att få plats med mtp att det är 45 mm regel
 
Totte_S
Då är ju utseendet ointressant. I krypgrund hade jag satt skruvklammer av plast ( av ett erkänt märke, inte billiga påsen på jula)
I fall du vill vara noga så är du mer seriös och kör rostfri jr och rostfri skruv 👍
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
JR finns ju tex 116 med två skruvar till ett 16 rör, borde få plats.
 
Totte_S Totte_S skrev:
Då är ju utseendet ointressant. I krypgrund hade jag satt skruvklammer av plast ( av ett erkänt märke, inte billiga påsen på jula)
I fall du vill vara noga så är du mer seriös och kör rostfri jr och rostfri skruv 👍
Jepp , det blev jr och rostfri skruv
 
Fotografen Fotografen skrev:
JR finns ju tex 116 med två skruvar till ett 16 rör, borde få plats.
Det hade säkert funkat, nu valde jag 20 rör mtp kabel och då fick det bli jr 20/120
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.