Efter att ha haft Telge energi som elleverantör i massor av år meddelade de att de har sålt sig till Fortum. Jag har undvikit allt som har med Fortum att göra tidigare, så nu vill jag byta. Har googlat runt lite och det verkar som mitt alternativ Dalakraft inte är nåt att satsa på längre, om man ska tro omdömena.
Har ni tips på bra elleverantör som inte har jättehöga priser eller försöker lura brallorna av sina kunder?
 
K Kirre2 skrev:
Efter att ha haft Telge energi som elleverantör i massor av år meddelade de att de har sålt sig till Fortum. Jag har undvikit allt som har med Fortum att göra tidigare, så nu vill jag byta. Har googlat runt lite och det verkar som mitt alternativ Dalakraft inte är nåt att satsa på längre, om man ska tro omdömena.
Har ni tips på bra elleverantör som inte har jättehöga priser eller försöker lura brallorna av sina kunder?
Vilken typ av avtal är du ute efter, fastpris, månadsrörligt, timpris?
 
C Cerb skrev:
Vilken typ av avtal är du ute efter, fastpris, månadsrörligt, timpris?
Vi har haft fast pris på vintern och rörligt på sommaren, vårt treårsavtal går precis ut nu.
 
J Josth skrev:
Jag utgår alltid från listan över certifierade elbolag hos Konsumenternas Energimarknadsbyrå: [länk] Där ska det vara schyssta företag. Sedan ska man naturligtvis också googla på företaget efter omdömen.

[länk] är bra för att jämföra olika erbjudanden.
Tack! Ska kolla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.