Hej!
Ursäkta om det är fel kategori.
Jag håller på att öppnar upp en vägg som den förre husägaren hade slarvat med och "byggt in" en sängplats på ett konstigt sätt, så nu har jag rivit ner allt som hon byggt. Det återstår bara det sista som verkar orört av henne, endast målat. Min fråga är om det är bärande eller om jag kan riva ner allt och ha det helt öppet?
Det är balkarna/reglarna till vänster och den sista till höger jag funderar på samt den som är ovan som går hela vägen.
Detta är uppe på sista våning med snetak och expansionkärlet till höger inne i rummet. Därför jag postade i "tak" kategorin.
 
BirgitS
Det är inget som går att se på dina bilder, men oftast är kattvindsväggar eller delar av dem en del av de bärande takstolarna och river man dem så riskerar alltså taket att böja sig nedåt, vilket förstås är mycket olämpligt. Kanske en sektionsritning kan visa mer om vad som är bärande i just ditt hus men säkrast är förstås att anlita en byggkonstruktör och inte påbörja arbetet innan man har en godkänd bygganmälan om det är något bärande.
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.