Mina föräldrar har en gammal husvagns flaska och det verkar inte gå lämna på tippen? Någon som vet?
 
Öppna kranen så den töms (Inte bra för naturen, men verkar vara enda alternativet)
Skruva av kranen. Nu är den vilken plåtburk som helst och kan slängas i metallskrot.
 
Skänk bort den (tömda) flaskan till second hand.

En tom gasolflaska av lite större volym är perfekt att utöka en luftkompressors tankvolym med, något man behöver om man ska sprutmåla, blästra eller spika med pistol.
 
  • Gilla
Mbjm
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Skänk bort den (tömda) flaskan till second hand.

En tom gasolflaska av lite större volym är perfekt att utöka en luftkompressors tankvolym med, något man behöver om man ska sprutmåla, blästra eller spika med pistol.
fast tror inte jag kan ställa den på återbruket? kanske blir jag filmad?
 
Testa blocket, vid skänkes kommer säkert någon och hämtar den ganska fort.
 
  • Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
S sepani skrev:
fast tror inte jag kan ställa den på återbruket? kanske blir jag filmad?
Och vad är problemet ?
Du blir inte filmad, och även om du skulle bli det är det inget fel du gör.
Att skänka bort en fungerande produkt är aldrig fel.
Annars har jag en lösning, du bor ju i Skåne precis som jag så jag kan ta hand om den åt dig.
Jag har en halvtimmes bilresa till Malmö, Lund, Ystad, Trelleborg och besöker regelbundet dessa orter varje vecka, andra orter lite mer sällan....
 
Redigerat:
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Gamla flaskor som ännu går att byta in brukar gå att sälja för en liten slant åt någon som behöver en flaska. Priset brukar vara på den nivån att man har betalt för besväret med att sälja den. Eller så ger du bort den åt Dilato och slipper besväret.
 
Löst sig, lämnad till camping🤠 🏕️
 
S sepani skrev:
Mina föräldrar har en gammal husvagns flaska och det verkar inte gå lämna på tippen? Någon som vet?
Nyfiken, varför fick du inte lämna den på tippen?
Man ska väl i princip kunna lämna allt där ?

/Jocce
 
Inte trycksatta kärl. Om du skruvar bort ventilen så går det.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Nyfiken, varför fick du inte lämna den på tippen?
Man ska väl i princip kunna lämna allt där ?

/Jocce
jag vet faktiskt inte, har det bara som andrahandsinfo, mina föräldrars flaska och enligt uppgift tar tippen inte emot den...fast kanske om den tömts först
 
S sepani skrev:
jag vet faktiskt inte, har det bara som andrahandsinfo, mina föräldrars flaska och enligt uppgift tar tippen inte emot den...fast kanske om den tömts först
Verkar konstigt. Man måste ju kunna lämna allt material tycker jag...

Här hos oss finns ju speciella ställen för farligt avfall m.m, men har aldrig provat att lämna en gasolflaska så...

/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Verkar konstigt. Man måste ju kunna lämna allt material tycker jag...

Här hos oss finns ju speciella ställen för farligt avfall m.m, men har aldrig provat att lämna en gasolflaska så...

/Jocce
Batterier, kemikalier o asbest funkar men en full gasflaska verkar vara annorlunda
 
S sepani skrev:
Batterier, kemikalier o asbest funkar men en full gasflaska verkar vara annorlunda
Blev nyfiken och googlade lite, verkar skilja sig lite mellan kommunerna/bolagen.

Vissa kan ta emot, vissa inte, vissa på vissa ÅVC, vissa endast mobil ÅVC, vissa hänvisar till Återförsäljare.


/Jocce
 
Bästa hade väl varit att bytt ut den i en automat och sedan sålt flaskan
 
  • Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.