Hej!
Jag har gjort en lagning på mitt chassi där hjulmotorn fäster, då plasten helt gått sönder.
När jag återmonterade den utifrån och hjulet får så funkar den tyvärr inte ändå.
Misstänker att någon sladd lossnat invändigt när hjulet och motorn trillade loss.

Nu till frågan, hur får jag av locket för att inspektera? Hittat de två skruvarna och clipsen bak, men det måste vara något mer som håller fast!
 
  • Gräsklipparens axel med ny fettbeläggning och klipprester runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Säkerhetsinstruktionsklistermärke på utrustning med varningssymboler och driftsinstruktioner, gräsrester synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Satt två täckpluppar under som doldes av lite gräs. Sen var det lätt att få av chassit.
Mycket riktigt hade kablarna tvinnats och slitits loss. Fick dit dem igen och sen fungerande den
 
  • Öppet chassi på maskin med exponerade kablar och elektriska anslutningar, vissa tvinnade och återfästa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Unpoor
  • Laddar…
Lite gammal tråd men testar..
Har samma problem med min, plasten sprack vid hjulet. Vad lagade du din med?
 
min sprack i många delar. Limmade det med superlim, sen virade massor varv med tunn ståltråd. Sen blandade epoxi från biltema och smetade runt. Efter andra lagningen har det funkat fint. Lyckas du inte kan jag köpa den som reservdelsmaskin 😂
 
V venom skrev:
min sprack i många delar. Limmade det med superlim, sen virade massor varv med tunn ståltråd. Sen blandade epoxi från biltema och smetade runt. Efter andra lagningen har det funkat fint. Lyckas du inte kan jag köpa den som reservdelsmaskin 😂
Tack för svar 😁 min bröts med ett cleant cut precis runt hjulaxeln, så ska testa laga, annars köper jag en ett nytt nedre chassi.
Så reservdelsmaskin blir de ikke.. om jag så ska dra den i koppel🦮
 
M MarkLar skrev:
Tack för svar 😁 min bröts med ett cleant cut precis runt hjulaxeln, så ska testa laga, annars köper jag en ett nytt nedre chassi.
Så reservdelsmaskin blir de ikke.. om jag så ska dra den i koppel🦮
Ja det är ett solklart designfel. Det nya chassit har en fix med förstärkningar där. Men nästan 2000kr för det så köper jag hellre en ny maskin av annat märke. Ringde och skällde på deras sopiga konstruktörer och kundbemötande. Avskyr den typ av produktfel och sen tar man ett jäkla överpris för det.
 
  • Gilla
Morgan1
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.