wildeside
K KML88 skrev:
Vad tro ni?
Svårt att bedöma och komma med råd när man inte vet hur grund och väggar är uppbyggda.
Men jag skulle dra mig för att köpa ett hus med kända problem med fukt från grunden om inte huset är väldigt billigt typ snäppet över tomtvärdet, sen beror ju allt på hur svårt och kostsamt det är att åtgärda.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Är ni är väldigt intresserade så begär håltagning i väggar mm för att se status.
Om det är golvvärme så kan det vara så att man vill ha golvvärmen på hela tiden för att förhindra fuktvandring.
 
  • Gilla
KML88
  • Laddar…
K KML88 skrev:
Vad tro ni?
Fuskbygger man så att vätska kan ta sig igenom flera lager material på ett ställe så känns det inte långsökt att man har snålat på fler ställen. Begär bilder från alla steg i renoveringen i alla rum eller räkna med att lägga upp emot en mille till på att åtgärda felen allt eftersom att dom kommer.
Dom kunde inte ens kosta på sig ett ventilerat skikt för någon tusenlapp.
 
wildeside wildeside skrev:
Svårt att bedöma och komma med råd när man inte vet hur grund och väggar är uppbyggda.
Men jag skulle dra mig för att köpa ett hus med kända problem med fukt från grunden om inte huset är väldigt billigt typ snäppet över tomtvärdet, sen beror ju allt på hur svårt och kostsamt det är att åtgärda.
Det är oisolerade grundmurar i tegel
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Fuskbygger man så att vätska kan ta sig igenom flera lager material på ett ställe så känns det inte långsökt att man har snålat på fler ställen. Begär bilder från alla steg i renoveringen i alla rum eller räkna med att lägga upp emot en mille till på att åtgärda felen allt eftersom att dom kommer.
Dom kunde inte ens kosta på sig ett ventilerat skikt för någon tusenlapp.
Tack för svar. Hur menar du att man placerar ett sånt ventilerande skikt?
 
P Pappa1986 skrev:
Är ni är väldigt intresserade så begär håltagning i väggar mm för att se status.
Om det är golvvärme så kan det vara så att man vill ha golvvärmen på hela tiden för att förhindra fuktvandring.
Det är golvvärme. Håltagning låter som en väldigt bra idé!
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
wildeside
K KML88 skrev:
Det är oisolerade grundmurar i tegel
Ja det svaret gav mej ingen större insyn i huset är byggt och hur det ser ut.
Tackar för mej i den här tråden och önskar TS lycka till med eventuellt hus köp.
 
  • Gilla
KML88
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ja det svaret gav mej ingen större insyn i huset är byggt och hur det ser ut.
Tackar för mej i den här tråden och önskar TS lycka till med eventuellt hus köp.
Stor tack för din fina hjälp. 🙏😇
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.