D
Jag behöver en 3-vägs kulventil som antingen ska släppa igenom vatten i A eller B. Flödet ska inte kunna stängas av. Vilken är det jag ska ha?
 
wildeside
D
Jo jag kan googla men jag tycker inte bilden är tydlig, beror säkert på okunskap.
 
  • Diagram över olika flödesvägar i T-port och L-port ventiler vid 90° och 180° rotationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Är det en L-port A som jag ska ha. Spaken går bara sätta i två lägen 0 och 90 grader, dvs utflöde genom A eller B.
 
wildeside
D Derbyboy skrev:
Är det en L-port A som jag ska ha. Spaken går bara sätta i två lägen 0 och 90 grader, dvs utflöde genom A eller B.
Ja det är en L-port, typ A 90 graders du ska ha.
inkommande i den nedre porten och ut genom vänstra eller högra porten.
 
D
Precis, omöjligt att hitta tillverkare, webbsidor där det framgår att det är typ A, L eller T framgår men sen är det noll i info
 
wildeside
D
Borde gå hos kurs hos dig onekligen.

Jag behöver R25 eller R32.

(Lite skumt att det skrivs utvalt det är typ A på amazon men det framgår inte på rinkaby, Dahl, VVS mm. Då tror iaf jag att jag missuppfattat något)
 
Rickard.
Redigerat:
wildeside
D Derbyboy skrev:
Borde gå hos kurs hos dig onekligen.

Jag behöver R25 eller R32.

(Lite skumt att det skrivs utvalt det är typ A på amazon men det framgår inte på rinkaby, Dahl, VVS mm. Då tror iaf jag att jag missuppfattat något)
Man kan prova en gammaldags metod "ringa" eller en modern metod "e-post" och ställa frågan.
 
Säkerställ bara att den är i avzinkningshärdigt gods om det är tqppvatten den ska användas till.
 
D
Dusch, utedusch och barnens pool
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.