Blir tokig, försöker få loss vårt stuprör från väggen för att montera en regntunna utan framgång... Har lyckats googla fram att det är excentermodell på svepen och om man vrider en fjärdedels varv med skruvmejsel lossar det lite, men inte tillräckligt för att få loss röret... Vad missar jag? Hemskt tacksam för hjälp!
 
Nyp ihop och vicka lös efter du vridit.
 
B bomm skrev:
Nyp ihop och vicka lös efter du vridit.
Förstår inte riktigt... ska jag nypa ihop svepet och vicka på stupröret..?
 
Nyp ihop svepet och vicka lite på det. Svepet alltså. Det är en hake på övre svepet som låser i det undre som måste isär . Iblan får man nypa ihop och bryta lite med mejsel.
 
B bomm skrev:
Nyp ihop svepet och vicka lite på det. Svepet alltså. Det är en hake på övre svepet som låser i det undre som måste isär . Iblan får man nypa ihop och bryta lite med mejsel.
Det löste sig, tack för instruktionen!
 
N nyss ny husägare skrev:
Det löste sig, tack för instruktionen!
Finns det någon film eller något för detta. Jag får verkligen inte upp mina blor helt skogstokig snart..
 
J Julistormen skrev:
Finns det någon film eller något för detta. Jag får verkligen inte upp mina blor helt skogstokig snart..
Det var inte lätt att förstå hur det funkade innan jag fick loss första. Var rädd att det var något som skulle gå sönder. Bifogar bilder som visar hur de ser ut när de är lös. Nyp ihop lite och bänd lite försiktigt som på sista bilden för att få isär.
 
  • Hand håller vit förvaringslåda, grusgolv, del av bil, blå stegar och släpvagn i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en kartongförpackning utomhus mot en grusig mark med en bil och stegar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller metallkomponent, parkerad vit bil i bakgrunden, utomhusmiljö med grus och stolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller röd glödlampa och lampfot mot grusig mark, utomhus, sandaler synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
För att nypa ihop tar man ett lite kraftigare snöre, lägger om svepet upptill eller nertil. Sen större mejsel som stoppas in i snöret mor stupet. Snurrar mejseln runt tills svepet öppnar sig och ett stämjärn i in springan som blir och bryter lite samtidigt som man släpper på snöret. Det finns nästan chans att klämma ihop svepet med vanblig handkraft
 
  • Gilla
Byggroda
  • Laddar…
När ni väl har fått loss svepen. Stampa på dem, klipp dem i småbitar, gräv en grop och smält sedan småbitarna ner i gropen och återfyll därefter ordentligt.
Sedan inhandlar du kilsvep och lever ett lyckligt liv i alla dina dagar.
 
  • Gilla
  • Haha
Byggroda och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.