Gokväll!
Jag hitta den här lille vid min vatteslang ikväll och undrar om någon av er vet var den kommer ifrån?
Ska den sitta i någon av mina kopplinga?
Eller har en hustomte lagt den där för att jäklas med mig?
 
  • En hand håller en liten föremål med orange och svarta ringar och en vit remsa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en liten orange-toppad, svart och vit plastdel mot suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en slanganslutning med stoppfunktion på en veranda. Bakgrunden är suddig, med en fot synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en Gardena vattenmunstycke för trädgårdsslang. Utomhus, fokus på munstycket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Rewston Rewston skrev:
Gokväll!
Jag hitta den här lille vid min vatteslang ikväll och undrar om någon av er vet var den kommer ifrån?
Ska den sitta i någon av mina kopplinga?
Eller har en hustomte lagt den där för att jäklas med mig?
Den kommer troligtvis från kopplingen märkt stop som ska ha ett automatiskt stop av vattnet när kopplingen tas bort. Kolla om det är fritt blåsning i slangen eller testa sätta på vattnet, kommer det vatten där utan att en annan slang/munstycke är inkopplat är det den som är trasig.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Den kommer troligtvis från kopplingen märkt stop som ska ha ett automatiskt stop av vattnet när kopplingen tas bort. Kolla om det är fritt blåsning i slangen eller testa sätta på vattnet, kommer det vatten där utan att en annan slang/munstycke är inkopplat är det den som är trasig.
Precis, det är bara ett hål rätt igenom, kan jag inte sätta dit den igen bara?
 
  • Hand håller komponent, orange och grå ringar, svart mitt, teknisk detalj, odefinierad bakgrund, otydligt objekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rewston Rewston skrev:
Precis, det är bara ett hål rätt igenom, kan jag inte sätta dit den igen bara?
Då är det där den hör hemma. Osäker på om det går att montera tillbaka den och vilket håll den ska vara på. Antingen så provar du och är beredd på att du råkar ha sönder kopplingen och för köpa en ny eller så låter du det vara så och lever med att det är en ”vanlig” koppling.
 
altaxis altaxis skrev:
Då är det där den hör hemma. Osäker på om det går att montera tillbaka den och vilket håll den ska vara på. Antingen så provar du och är beredd på att du råkar ha sönder kopplingen och för köpa en ny eller så låter du det vara så och lever med att det är en ”vanlig” koppling.
Det gick bra, med en pincett så funkar den igen
 
  • Gilla
altaxis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.