S
Jag har klinkers.
 
Vi skall ha svart skiffer, lägger inom några veckor
 
Svart marmor!

Jag får alltid en känsla av att det ska sticka upp en kant av plåten och skära mig i fötterna när folk har det, konstig nojja man har! :)
 
  • Gilla
Diletans
  • Laddar…
Vi har antracit/svart granitkeramik under kaminen.

Det går utmärkt att kapa bort parketten där kaminen skall stå och lägga klinker istället. (Om ni har betongplatta vill säga).
En svart plåt är ju inget som alla tycker är snyggt och en glasskiva kan vara känslig om man tappar ner ett vedträ eller eldgaffeln....
 
Vi har glas ... hade egentligen tänk oss plåt men de blev fel i beställningen och de monterade glas ... nu i efterhand så blev nog glas snyggare. Se själv ... har lagt upp bilder på http://familjenklinger.blogspot.com/
 
Jesca_j skrev:
Vi har antracit/svart granitkeramik under kaminen.

Det går utmärkt att kapa bort parketten där kaminen skall stå och lägga klinker istället. (Om ni har betongplatta vill säga).
Går även om du har ex spånskiva som underlag.........
 
Vi ska ha en klar glasskiva under vår kamin (som alternativ till skiffer/klinker). Vi har valt glas för att det ska bli lite mer diskret, vår kamin står i ett hörn intill dörren till sovrummet, och vi tycker det är snyggast.

Bilden är hämtad från Conturas hemsida, vi ska ha en kamin på fot, men du ser i alla fall hur glasskivan ser ut.


/Anette
 
  • kamin med glas.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
blue.b skrev:
Svart marmor!

Jag får alltid en känsla av att det ska sticka upp en kant av plåten och skära mig i fötterna när folk har det, konstig nojja man har! :)
jag tog bort lite av golvet så klinkersen ligger i samma nivå som golvet.
 
Tycker glas blir snyggast men se till att det är rent under glaset när braskaminen monteras eftersom det är extremt svårt att få rent under glaset när allt är på plats. Smuts letar sig gärna lätt in under glaset efter montering och detta kräver lite tid att få bort vid varje städning!

Bilden är "klickbar" om du vill förstora!

http://www.villabroden.se/index.php?id=77
 
Hej..

Jag har lagt täljsten under min contura täljstenskamin..
 
Vi har valt glas men har inte fått kaminen monterad än så jag vet inte hur det blir...;-))
 
hägerhäll skrev:
Vi ska ha en klar glasskiva under vår kamin (som alternativ till skiffer/klinker). Vi har valt glas för att det ska bli lite mer diskret, vår kamin står i ett hörn intill dörren till sovrummet, och vi tycker det är snyggast.

Bilden är hämtad från Conturas hemsida, vi ska ha en kamin på fot, men du ser i alla fall hur glasskivan ser ut.


/Anette
Har denna glasskiva under min Contura på trägolv. Viss skräp kommer in under skivan men det går att blåsa bort med dammsugaren
/Mats
 
krille dill skrev:
Hej..

Jag har lagt täljsten under min contura täljstenskamin..
Har du bild? Var fick du täljstenen ifrån? Intresserad.
 
Hejduk..tig skrev:
Har du bild? Var fick du täljstenen ifrån? Intresserad.
Kamininstallationen blir av V44, Kostade drygt 1000:- (lägger in bilder då) mer än plåt eller glas... De fräser ner täljstensplattor i nivå med parketten.. Jag vet att täljstenen är oerhört repkänslig, men ibland får man priotera helhetsintrycket. Vill varken ha glasskiva eller plåt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.