Sista pricken i min badrums renovering är då spegeln.
Jag har bestämt mig för spegel med inbyggd belysning. Vi har allmänbelysning via tak spot. Men frågan är vad funkar bäst från spegeln. Det finns ju speglar med en ljus ram infälld i glaset. En eller 2 rader med infällt ljus i glaset, eller separat armatur ovan.
Personligen har jag snöat in på modeller med två vertikala ljus infällda. Men har aldrig sett hur de belyser i praktiken.
Jag har spant på bla https://outl1.se/rektangular-badrumsspegel-led-belysning och
https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...umsspegel/spegel-lyfco-ljus/p-1731705-1731707

Det verakr ju i princip vara samma spegel. Har någon erfarenheter av dessa. Det kryllar av motsvarande på amazon etc också. Denna spegel är till barnens badrum, så jag vill inte kosta på hur mycket som helst. Max 3000:-
trevligt med defogger på dom också, funkar det?
 
  • Gilla
pilotniq
  • Laddar…
Ett problem med många nya speglar är att dem har ej utbytbara ljuskällor. Kan vara värt att kolla om men bryr sig om sånt.
 
  • Gilla
pilotniq
  • Laddar…
outl1 är ju sista stället på jorden man ska beställa från om man vill undvika problem.
 
mexitegel mexitegel skrev:
outl1 är ju sista stället på jorden man ska beställa från om man vill undvika problem.
Är väl medveten om det. Har dock inte 100% bra erfarenhet av Byggahemma helelr :) Jag resonerar normalt att enkla billiga produkter köper jag vart som.
Produkter där jag förväntar mig behov av support är jag betydligt petigare.
 
T Tobbe_C skrev:
Ett problem med många nya speglar är att dem har ej utbytbara ljuskällor. Kan vara värt att kolla om men bryr sig om sånt.
Det gäller nog i praktiken alla LED belysningar. Tar man tex Hafa så köper man ju till belysningen, så det går att byta hela armaturen. men det är ju inte billigt det heller. På den typen av spegel jag länkat till så lör det sitta en konventionell led list bakom. Så jags kulle tro att det är lättare att byta den om 4-5 år när lampan/Armaturen utgått, än en utanpåliggande lamparmatur..
 
Jag har reagerat på speglar med ljus infällt, eller i kanten bakom. Om ljuset kommer från "bakom" spegeln, så blir spegelbilden väldigt mörk, lite deprimerande mörk. Jag gillar inte alls ljuset från den typen av speglar. Men det är min personliga uppfattning.

Outl1 är som sagt en nätbutik med ungefär så dåligt rykte som det är möjligt att få. De ingår i samma koncern som bygghemma, badshop, byggshop och ett 10 tal andra. Deras systerföretag har marginellt bättre rykte. Men de är rätt usla allihop.

Bygghemma (som är en av de bättre i familjen) klarade inte att leverera en wifi styrd elradiator, annulerade ordern. Men återbetalning var de helt oförstående för "varför vill du ha tillbaka pengar?". Efter ett antal påståenden om att nu är pengarna på väg, skulle jag just skicka in en polisanmälan, men kollade bankkontot en sista gång. Pengarna hade då kommit typ en timme tidigare. Detta var efter 5 veckors tjatande.
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Är väl medveten om det. Har dock inte 100% bra erfarenhet av Byggahemma helelr :) Jag resonerar normalt att enkla billiga produkter köper jag vart som.
Produkter där jag förväntar mig behov av support är jag betydligt petigare.
Problemet är inte support (jo den är nog obefintlig), utan att de kommer att påstå leverans i övermorgon, sedan nästa vecka, och så i eftermiddag, om två veckor osv. Dvs. de levererar inte och sätter sedan i system att aldrig betala tillbaka.

OM du måste reklamera något som de trots allt har levererat så vill de leverera om, och cirkusen börjar igen. Detta beteende verkar gälla alla företagen i deras familj, men sedan är det mer vanligt i ex. outl1.

jag har handlat i en del rätt konstiga webshoppar, men så här usel hantering har jag bara varit med om hos bygghemma, och läst om massor med kunder som råkat ut för detsamma hos outl1.
 
H hempularen skrev:
Jag har reagerat på speglar med ljus infällt, eller i kanten bakom. Om ljuset kommer från "bakom" spegeln, så blir spegelbilden väldigt mörk, lite deprimerande mörk. Jag gillar inte alls ljuset från den typen av speglar. Men det är min personliga uppfattning.

Outl1 är som sagt en nätbutik med ungefär så dåligt rykte som det är möjligt att få. De ingår i samma koncern som bygghemma, badshop, byggshop och ett 10 tal andra. Deras systerföretag har marginellt bättre rykte. Men de är rätt usla allihop.

Bygghemma (som är en av de bättre i familjen) klarade inte att leverera en wifi styrd elradiator, annulerade ordern. Men återbetalning var de helt oförstående för "varför vill du ha tillbaka pengar?". Efter ett antal påståenden om att nu är pengarna på väg, skulle jag just skicka in en polisanmälan, men kollade bankkontot en sista gång. Pengarna hade då kommit typ en timme tidigare. Detta var efter 5 veckors tjatande.
Visste inte att outl också hörde ihop med resten av maffian. Däremot väl medveten om att de hör till dom som inte sköter sig:)
Ang belysningen, det var en intressant infallsvinkel att det kan skapa en mörk spegelbild. Det är ju förståligt om det är bakomliggadne ljus. Jag hade nog lite den omvända förhoppningen just mot framåtriktat infällt skulle beysa personen bra. Blir ju väldigt likt "teaterspeglar" där lampor sitter iskruvade runt spegeln. Jag har tittat på en relativt bred spegel för att få lite sidoljus.
 
H hempularen skrev:
Problemet är inte support (jo den är nog obefintlig), utan att de kommer att påstå leverans i övermorgon, sedan nästa vecka, och så i eftermiddag, om två veckor osv. Dvs. de levererar inte och sätter sedan i system att aldrig betala tillbaka.

OM du måste reklamera något som de trots allt har levererat så vill de leverera om, och cirkusen börjar igen. Detta beteende verkar gälla alla företagen i deras familj, men sedan är det mer vanligt i ex. outl1.

jag har handlat i en del rätt konstiga webshoppar, men så här usel hantering har jag bara varit med om hos bygghemma, och läst om massor med kunder som råkat ut för detsamma hos outl1.
Då tar jag nog hellre något från Amazon. Där brukar leveranserna stämma ganska väl.
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Jo amazon har hittils skött sig bra, delvis extremt bra för mig.
 
M mojjen skrev:
Visste inte att outl också hörde ihop med resten av maffian.
Bygghemma har en fin lista över sin "maffiafamilj" längst ned på sin hemsida. Brukar kolla där när jag överväger köp från en okänd webshop.
 
H hempularen skrev:
Jo amazon har hittils skött sig bra, delvis extremt bra för mig.
Mitt enda problem emd Amazon är att jag emellanåt utan förvarning får utkörning med Airmee. De kör abra ut kvällstid i Göteborg. Detta trots att vårt konto är reggat på företag. Jag handlar även en del från Amazon.de främst på firman, och samma sak där. Så jag har suttit en del kvällar på jobbet och väntat på leevranser. Riktigt enerverande när dom dessutom emellanåt avbryter för attde inte hunnit med, så man får sitta en kväll till. Så här ahr jag väldigt mycket mer att önska. I övrigt funkar det mesta bra där.
Har framfört detta till Amazon kundtjänst, och ändå framhållit att Amazons nyckelvärde är ju ändå Logistik:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.