vanpire skrev:
Undrar vad bygglovshandläggare egentligen är till för ...
I alla fall inte för att underlätta ett bygge!
Vi har nog haft tur för vi har kunnat ställa frågor löpande och tycker att vi har fått bra och snabb hjälp under hela processen. Kändes också rimligt att han fokuserade på kontrollplanen och inte på barnspärrar och låsbart medicinskåp.
 
Bumpar en gammal tråd. någon som vet om det räcker med tillfällig elanslutning för slutbesked? Nu när vattenfall tenderar att ta extremt lång tid på sig att handlägga anslutningsärenden?
 
N Nousche skrev:
Bumpar en gammal tråd. någon som vet om det räcker med tillfällig elanslutning för slutbesked? Nu när vattenfall tenderar att ta extremt lång tid på sig att handlägga anslutningsärenden?
Jag är också intresserad om det räcker med tillfällig elanslutning. Någon som har erfarenhet?

Dessutom, vet någon om det krävs tvättmaskin och torktumlare för godkänt slutbesked?
 
Torktumlare kan väl aldrig vara ett krav?
Tvättmaskin likaså, det är väl upp till var och en om man vill tvätta manuellt, på kemtvätt eller annan stans?
Men jag kan ha fel, detta är ju Sverige där man inte får bestämma själv 🥺
 
J Joppe 33 skrev:
Jag är också intresserad om det räcker med tillfällig elanslutning. Någon som har erfarenhet?

Dessutom, vet någon om det krävs tvättmaskin och torktumlare för godkänt slutbesked?
Tillfällig elanslutning räcker. (Bevisligen för oss). Sen om det är varierande mellan kommuner vet jag inte.

Tvätt och torktumlare är inget krav.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.