Jag har av platsbrist varit tvungen att gräva gropen till poolen brantare än jag hade önskat.
Funderar på hur jag ska förhindra att jorden runtomkring eroderar ner mot poolkanten med tiden.
Är en vanlig stålramspool så den står fritt i hålet.

Min bästa idé så här långt är markduk(har jag redan) som jag sen lägger ett finmaskigt stålnät över. Fäster med lite stenar i botten och överkant i plintarna som håller upp trallen runt poolen.

Bör jag slamma på med betong ovanpå det kanske?
 
Ingen betong
 
Om du har kvar lite av massorna som du grävde upp för poolen så kan du ju återfylla hålet. Skönt att slippa köra massor till tippen och du slipper erosion.
 
Stefan Agartsson Stefan Agartsson skrev:
Jag har av platsbrist varit tvungen att gräva gropen till poolen brantare än jag hade önskat.
Funderar på hur jag ska förhindra att jorden runtomkring eroderar ner mot poolkanten med tiden.
Är en vanlig stålramspool så den står fritt i hålet.

Min bästa idé så här långt är markduk(har jag redan) som jag sen lägger ett finmaskigt stålnät över. Fäster med lite stenar i botten och överkant i plintarna som håller upp trallen runt poolen.

Bör jag slamma på med betong ovanpå det kanske?
Har du bild på projektet?
 
Går ju inte återfylla mot en stålramspool eller hur menar du?
 
Teoretiskt sätt "går" det väl, så länge man aldrig tömmer den? 😂
 
Det är väl ganska standard att återfylla mot ovanmarkspoo er om man kör med mager betong närmast poolen. Men då är det ju pooler med stålvägg och inte rör-ramar med löst hängande liner. Det kanske är den sistnämnda som TS har?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.