F
IngemarB IngemarB skrev:
Jag väljer alltid Hornbach som har kunnig personal och aldrig strul med byten. Jag förstår inte heller hur så många kan tycka att kunden "får skylla sig själv"
Bauhaus är okunniga, outbildad personal och kundservicen suger. Men den omsättningen borde de kunna vara generösare med byten. De beter sig som järnhandlaren i en håla med minimal försäljning.
Jag har själv fått tjata mig till ett byte när jag inte ens öppnat paketet.
Se hur Ikea , Clas Ohlsson med flera jobbar och lär!
Allt detta tjat om vad de anställda på Bauhaus kan eller inte. TS skriver ju i inlägg nr1 inget om att han överhuvudtaget har frågat någon personal om något. Bara "ryckt till sig slangen eftersom det var den sista"...
Vad har det med personalens kunskap att göra??
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Varför ska någon annan behöva köpa en begagnad vara?
Fast varan i detta fallet är inte begagnad men förpackningen är.

som köpare kan du ju ta en annan förpackning på hyllan. Ingen tvingar dig ta denna. Det är helt upp till Bauhaus om de vill lösa detta eller ej.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
det är en jävla slang på 50m, dum jävla slang.
Dumma, dumma slang. Du borde varnat mig när jag köpte dig. Dumma slang! 50 m lång är du också. Dumma slang!
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
Bra, nu kommer jag att köpa ännu mer på Bauhaus när jag vet med säkerhet att jag inte riskerar att möta TS där!
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
K koolla skrev:
Fast varan i detta fallet är inte begagnad men förpackningen är.

som köpare kan du ju ta en annan förpackning på hyllan. Ingen tvingar dig ta denna. Det är helt upp till Bauhaus om de vill lösa detta eller ej.
Vara ÄR begagnad! Läs vad TS skrev i början.
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Allt detta tjat om vad de anställda på Bauhaus kan eller inte. TS skriver ju i inlägg nr1 inget om att han överhuvudtaget har frågat någon personal om något. Bara "ryckt till sig slangen eftersom det var den sista"...
Vad har det med personalens kunskap att göra??
Det var väl en sammantagen bedömning av både personalens kunskap och hur tillmötesgående som de vid byten. Sen kallar jag inte andras inlägg för tjat. Känns lite nedlåtande från din sida. Är du här för att diskutera eller klanka på andra?
 
F
IngemarB IngemarB skrev:
Det var väl en sammantagen bedömning av både personalens kunskap och hur tillmötesgående som de vid byten. Sen kallar jag inte andras inlägg för tjat. Känns lite nedlåtande från din sida. Är du här för att diskutera eller klanka på andra?
Hur är det själv?
Tycker man ska hålla sig till trådens ämne, och det var att TS själv tagit och köpt fel vara, använt den och sen blir irriterad för att han inte fick returnera den. Det har INTE varit tal om att personalen gett honom fel.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
N
+1 Bauhaus är en rövbutik.

Personalen springer och gömmer sig när man behöver hjälp.
Lagersaldot stämmer inte.

OCH Akta er för deras falska priser! På många varor står det ett pris på hyllan, men ett annat i kassan. Har varit med många gånger om att slutsumman i kassan är helt fel.

Har slutat handla där, och det beror inte på utbudet, utan på deras inkompetenta och ignoranta personal.
 
  • Gilla
niklasco och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är AirPods som avses.
Synd, för jag hade verkligen velat ha en ny iPod. 😢
 
F frasen_36 skrev:
Vara ÄR begagnad! Läs vad TS skrev i början.
Det har du rätt i. Läste fel. Sedan påverkar det knappast slangen alls men det borde också vara jobbigt att få ut vattnet ur den snurrade slangen.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H Hhallden skrev:
Jag har inte krävt någonting, lagt detta bakom mig. Jag handlar på andra ställen nu.
Låter som win-win. :)
 
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
N Namnet skrev:
+1 Bauhaus är en rövbutik.

Personalen springer och gömmer sig när man behöver hjälp.
Lagersaldot stämmer inte.

OCH Akta er för deras falska priser! På många varor står det ett pris på hyllan, men ett annat i kassan. Har varit med många gånger om att slutsumman i kassan är helt fel.

Har slutat handla där, och det beror inte på utbudet, utan på deras inkompetenta och ignoranta personal.
Jag handlar där mest för att det är nära. Men föredrar Hornbach.

Men förra veckan råkade jag ut för just det du säger om felmärkt pris. Men åt rätt håll. Jag såg det innan för jag hade kollat om de hade just denna gödning hemma och tyckte därför priset på hyllan var högt och frågade. Mycket riktigt felmärkt men det lägre priset även om jag inte hade frågat.
 
Nej man kan inte "bara tejpa ihop" skiten och skicka tillbaka vid distansköp heller. Samma regler gäller som att lämna tillbaka till butik.
Så nu lärde du dig nå nytt. Se till att stressa ner och ha koll på vad du köper.
 
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Hornbach!

Skall köpa gunga, både Bauhaus och Hornbach har den.
Samma pris på bägge ställen, dagen efter får jag ett mejl om att bauhaus nu har kampanj på gungan och är således nedsatt med 300kr i typ 2 dagar till.
Kontaktar Hornbach som meddelar att vi löser detta + att du får ytterligare 10% som alltid :)

Älskar min nya bygghandel redan
 
  • Gilla
  • Älska
djac och 3 till
  • Laddar…
P
H Hhallden skrev:
Hornbach!

Skall köpa gunga, både Bauhaus och Hornbach har den.
Samma pris på bägge ställen, dagen efter får jag ett mejl om att bauhaus nu har kampanj på gungan och är således nedsatt med 300kr i typ 2 dagar till.
Kontaktar Hornbach som meddelar att vi löser detta + att du får ytterligare 10% som alltid :)

Älskar min nya bygghandel redan
Tills du gör ett misstag där också...
Bättre svälja stoltheten och istället ha två möjliga butiker att åka till 😊
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.