Av någon anledning har jag aldrig tagit tag i detta, vi flyttade in i nybyggt hus för typ 8 år sedan... :)
Försöker få lite prydligt runt om, och stör mig väldigt mkt på ett par tre oanvända dränrörsavslut som sticker upp - som jag tejpat igen för att ungarna inte ska få för sig att stoppa ner saker.. - se bild
Ett hörn med kruka, gröna växter, metallmugg, staket, grus och trottoarkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur är tanken att man ska "dölja" dessa som inte används lite prydligare? Såga av och lägga lock och dölja under singel? Eller vad är praxis att göra? Antar det finns ett sätt, jag råkar bara inte veta...

Vol
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
Claes Sörmland
Köper en betäckning i gjutjärn.
 
  • Gilla
My Saxin och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Köper en betäckning i gjutjärn.
Och då antar jag man ska såga av den delen som "sticker upp" också?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi hade precis samma på våra rör när vi flyttade in i vårt nybyggda hus. Jag frågade och fick höra att de lämnas såhär för att ta höjd för att ni som flyttar in kanske vill göra något som påverkar markhöjden.
Så det är bara att köpa lämpligt lock (typ gjutgärn som Claes tipsar om) och kapa dem till rätt höjd.
 
Går det inte bra att bara trycka i en propp?
Sitter som f$n efter ett tag.

/Höghus

Kompakt, grå pop-up avloppsventil för handfat, med öppningsmekanism, modern design, utan synlig varumärkesmärkning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
wildeside
Claes Sörmland
Tråkigt att gräva ned spolmöjligheten, man glömmer var de går att hitta och nästa ägare hittar dem aldrig.
 
  • Gilla
Fideliox och 3 till
  • Laddar…
wildeside
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tråkigt att gräva ned spolmöjligheten, man glömmer var de går att hitta och nästa ägare hittar dem aldrig.
Jag har iaf papper, penna och dator.
Ritningar har jag både på papper och i datorn, inte så värst svårt att rita och skriva vart rören är om dom nu inte redan finns på ritningarna.
Dölja rörändarna under någon cm grus är bättre tycker jag för då slipper man se dom, skapar inga större problem att hitta dom för min del iaf.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
wildeside wildeside skrev:
Jag har iaf papper, penna och dator.
Ritningar har jag både på papper och i datorn, inte så värst svårt att rita och skriva vart rören är om dom nu inte redan finns på ritningarna.
Dölja rörändarna under någon cm grus är bättre tycker jag för då slipper man se dom, skapar inga större problem att hitta dom för min del iaf.
Det blir nästa generation ägare som får kämpa då.
 
wildeside
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det blir nästa generation ägare som får kämpa då.
Nä inte här, sonen har varit med och planerat, ritat och byggt så han har bättre koll än jag pga att jag börjar bli gammal och glömsk:crysmile:
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.