Har ett badrum i stugan som är cirka 4,5 kvm

Blev vattenskada och snickaren hänvisade oss till en mattläggare. Fick offert på en matta från Tarkett (se https://proffs.tarkett.se/sv_SE/kollektion-C000020-aquarelle-vatrumsmatta/almeria-fawn) inklusive förarbetet för några timmar sedan:

Arbete/underarbete: Tätning golvvinkel, primning, armering och flyt/fallspackling.
Pris: 22.900kr
Med ROT avdraget blir ert pris: 18.340kr
Resor och transporter samt allt material ingår.
Blir en 10 cm bord mot väggen. Svårt att bedöma om kostnaden är rimlig eller ej. Allt bygg tycker man kostar för mycket men gissningsvis tror jag att estimatet drar iväg pga förarbetet. Inte hunnit kontrollerar offerten mot andra firmer. Frågan jag ställer är hur man kan stämma av priset? Söker man på nätet blir det sprida skurar mestadels avhängigt på badrumsmiljön. Badrummet är vår stuga är med trävägg, duschkabin, golvbrunn, handfat + toalett. Anledning till att våtrumsmattan behövs är en vatten skada dock måste vi bekosta mattläggandet.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
MatthewCampbell MatthewCampbell skrev:
Har ett badrum i stugan som är cirka 4,5 kvm

Blev vattenskada och snickaren hänvisade oss till en mattläggare. Fick offert på en matta från Tarkett (se [länk]) inklusive förarbetet för några timmar sedan:



Blir en 10 cm bord mot väggen. Svårt att bedöma om kostnaden är rimlig eller ej. Allt bygg tycker man kostar för mycket men gissningsvis tror jag att estimatet drar iväg pga förarbetet. Inte hunnit kontrollerar offerten mot andra firmer. Frågan jag ställer är hur man kan stämma av priset? Söker man på nätet blir det sprida skurar mestadels avhängigt på badrumsmiljön. Badrummet är vår stuga är med trävägg, duschkabin, golvbrunn, handfat + toalett. Anledning till att våtrumsmattan behövs är en vatten skada dock måste vi bekosta mattläggandet.
Lät väl inte helt orimligt även om det var en del pengar?
Bara mattan (ca 6 kvm totalt?) blir väl en 2000-4000 kr

Men som sagt, om ni gör underarbetet själva - hur mycket tar dom då ?
Vi skall själv ata in en mattläggare för våtrumsmatta senar i vår/sommar för 2,6 kvm, så vi får se vad det hamnar på: Men jag räknar nog en 10-15kkr iaf, och då gör jag allt underarbete själv är tanken (Det beror på om dom är ok med det förstås).
 
  • Gilla
MatthewCampbell
  • Laddar…
MatthewCampbell MatthewCampbell skrev:
Har ett badrum i stugan som är cirka 4,5 kvm

Blev vattenskada och snickaren hänvisade oss till en mattläggare. Fick offert på en matta från Tarkett (se [länk]) inklusive förarbetet för några timmar sedan:



Blir en 10 cm bord mot väggen. Svårt att bedöma om kostnaden är rimlig eller ej. Allt bygg tycker man kostar för mycket men gissningsvis tror jag att estimatet drar iväg pga förarbetet. Inte hunnit kontrollerar offerten mot andra firmer. Frågan jag ställer är hur man kan stämma av priset? Söker man på nätet blir det sprida skurar mestadels avhängigt på badrumsmiljön. Badrummet är vår stuga är med trävägg, duschkabin, golvbrunn, handfat + toalett. Anledning till att våtrumsmattan behövs är en vatten skada dock måste vi bekosta mattläggandet.
Otroligt billigt. Vilken del av landet bor du i? Är firman GVK-Certifierad?
 
S
De tyckte jag lät billigt. Jag betalade samma 2019 fast för lite större badrum, och jag var nöjd med de priset.

Då var allt preppat så de spacklade, flytspacklade, slipade, och satte matta
 
Totalt med underarbetet landade slutpriset på 46K. 2 av åsar var skadad. Firman hade sina cert (utvalda i förhand av försäkringsbolaget). Kan posta senare specifikationen. Mest kände mig maktlös att ifrågasätta kostnaderna.
 
  • Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
MatthewCampbell MatthewCampbell skrev:
Totalt med underarbetet landade slutpriset på 46K. 2 av åsar var skadad. Firman hade sina cert (utvalda i förhand av försäkringsbolaget). Kan posta senare specifikationen. Mest kände mig maktlös att ifrågasätta kostnaderna.
Det säger ju ingenting om man inte vet vilka underarbeten som utfördes!
 
S
MatthewCampbell MatthewCampbell skrev:
Totalt med underarbetet landade slutpriset på 46K. 2 av åsar var skadad. Firman hade sina cert (utvalda i förhand av försäkringsbolaget). Kan posta senare specifikationen. Mest kände mig maktlös att ifrågasätta kostnaderna.
va? Var offerten på 22900 och fakturan på 46?
 
Jag har en firma i min stuga för att sätta matta, 5,5m2. Gjorde allt själv fram till gips på väggarna. De vill ha 24000 efter rot för alltihop, flytspackel, slipa fall, väggspackel och sätta matta på golv och vägg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.