Vårat Yale har funkat fint i tre år men nu har det börjat krångla när vi ska låsa och jag vet inte var jag ska börja.
Jag funderar om det är värmen och torkan som ställer till det för det verkar som att det går bättre att låsa på morgonen medan det inte fungerar alls på kvällen…
Jag har kollat speingorna på dörren och allt är rakt osv.
Tips på vad jag ska börja med?
 
Murkla1949 Murkla1949 skrev:
Vårat Yale har funkat fint i tre år men nu har det börjat krångla när vi ska låsa och jag vet inte var jag ska börja.
Jag funderar om det är värmen och torkan som ställer till det för det verkar som att det går bättre att låsa på morgonen medan det inte fungerar alls på kvällen…
Jag har kollat speingorna på dörren och allt är rakt osv.
Tips på vad jag ska börja med?
Börja med att kontrollera avstånden mellan låshus och slutbleck, om det är på gränsen till för stort så kan det bli så som du beskriver.
Det finns underläggsbleck till slutblecket men det går även att justera karmen om du hellre vill göra det om avståndet är för stort.
Kontrollera om du har kvar något underläggsbleck som följde med ditt Yale Doorman.
 
Murkla1949 Murkla1949 skrev:
Vårat Yale har funkat fint i tre år men nu har det börjat krångla när vi ska låsa och jag vet inte var jag ska börja.
Jag funderar om det är värmen och torkan som ställer till det för det verkar som att det går bättre att låsa på morgonen medan det inte fungerar alls på kvällen…
Jag har kollat speingorna på dörren och allt är rakt osv.
Tips på vad jag ska börja med?
Har haft mitt lås i två år, och det har nu börjat krångla. Det går ibland ej att låsa upp eller låsa. Har haft kontakt med Yales support och fick skicka in lite filmer där man kunde se en del av problemen. Till slut så tyckte de sig kunna säga att det var fel på elektroniken i låset. Jag fick då en referensnummer som jag kunde ange till butiken där jag köpt det. De skicka då ett nytt låshus (utan kostnad) som jag nu har bytt ut. Vi får se om detta löser problemen. Man måste tydligen alltid kontakta Yale innan butiken där du köpt låset kan göra något.
 
Drägg Drägg skrev:
Man måste tydligen alltid kontakta Yale innan butiken där du köpt låset kan göra något.
Nja det du gör är att du skapar en reklamation istället för butiken, annars ska butiken göra det.
Om du kontaktar själv så kan du utföra tester vilket kan påskynda processen.
Reklamation ska du kunna göra direkt i butiken men hur smidigt processen blir beror på butiken.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.