Håller på att planera ett altanbygge & behöver komma upp ca 35 cm från mark. Har en gjuten platta intill där ett uterum kommer att komma upp, så därför kommer plattans höjd styra trädäckets höjd. Velar dock bort & fram mellan kryssbjälklag (betongplattor 50, 45x145 bärlina, 45x120 reglar & 34x145 trall) & 170-reglar på direkt på betongplattor & lite rejälare terrassfötter, typ dessa:
https://www.biltema.se/bygg/byggbes...0jgyVP4q2yGJhDWipqlJ14MoAldq55wBoCL9wQAvD_BwE
En stor fördel där är att enkelt kunna finjustera höjden, men känner samtidigt att jag inte har en susning om hur många jag kommer behöva. Finns det några rekommendationer att gå efter?
 
Redigerat:
L Leif i Skåne skrev:
Kolla på inlägg #4

[länk]

Jag sänkte ner skjutpartiet 23 mm och fick ett helt slätt golv från trallen ut till klinkergolv inne.

Använd ingen annan skruv än A4 till trall !!!

Här är en länk till om altanbyggande.
[länk]
Tack för detta! Det ser dock inte ut som du kört med terrassfötter utan pallningsbrickor istället?
 
offlarjon offlarjon skrev:
Tack för detta! Det ser dock inte ut som du kört med terrassfötter utan pallningsbrickor istället?
Ja mycket billigare, köp en låda på BilTema den innehåller diverse storlekar 2-20 mm
 
L Leif i Skåne skrev:
Ja mycket billigare, köp en låda på BilTema den innehåller diverse storlekar 2-20 mm
OK ja så är det ju, såg bara fördelarna med att köra terrassfötter eftersom jag både behöver kunna finjustera men också för att komma upp 10-15 cm i höjd.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.