Någon som vet vad felet kan vara?? vi ställer den på 28 tex men efter ett tag så går de upp över 43. Vi har ett svart spa tak på om de har någon betydelse ?

Om vi ställer 27 borde den väl hålla 27?
Eller de är inte så spa fungerar.
Tänker om de är solen som värmer på på taket och sen de blir varmt i.

Våra kuddar har tagit stryk pga värmen. vi har precis bytt vatten nu med och nu står den på 35 grader, men ställt in på 27 ?!
 
  • Digital skärm med menyalternativ, delvis täckt av en finger, soligt ljus, fokus på "FEL LOGG".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Retur , eller framledning som givaren sitter på, inget ovanligt med att en givare säger upp sig och visar fel. Hitta den och kolla med hårtorken och lite is från frysen. Då ser du vad som händer.
 
  • Gilla
Trissstral och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Retur , eller framledning som givaren sitter på, inget ovanligt med att en givare säger upp sig och visar fel. Hitta den och kolla med hårtorken och lite is från frysen. Då ser du vad som händer.
Tack ska kolla imorgon
 
Fairlane
Visst, solen kan värma vattnet, men knappast så där mycket. Jag tycker allt tyder på att spabadet inte slutar att värma.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Visst, solen kan värma vattnet, men knappast så där mycket. Jag tycker allt tyder på att spabadet inte slutar att värma.
nej de känns lite sjukt faktiskt
 
Fairlane
Du kan ju testa att bryta strömmen och se var temperaturen hamnar. Du får förstås köra en separat termometer men det är ju inget problem.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Du kan ju testa att bryta strömmen och se var temperaturen hamnar. Du får förstås köra en separat termometer men det är ju inget problem.
Vi bröt strömmen när vi bytte vatten & de hjälpte inte..
dock såg jag att filter har varit i gång i 23h vet inte om ev de har spökat.
Blev tyvärr åska med nederbörd här idag så hoppas på bättre väder imorgon & ev luska ut
 
Fairlane
Om temperaturen i badet stiger trots att strömmen är bruten är det inte mycket att göra åt. Spabadet har en värmare, ingen kylare. Jag tycker dock det låter orimligt med en så stor temperaturhöjning utan att värmaren är igång.

Filtret var väl inte igång när strömmen var bruten?
 
Nu behöver vi nog ha mer info om vad för bad ,hur är ditt system byggt medmera
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Nu behöver vi nog ha mer info om vad för bad ,hur är ditt system byggt medmera
Lite tummen i handen här och precis blivit husägare. Men jag tror att det är löst nu..
Tydligen har filter varit igång i 23h... Vilket jag antar gör att värmen kör igång?
Nu håller den 31 grader som jag har satt. PEPPAR PEPPAR!! Eller så är det när vi tömde spaet och startade om hela.
Får hoppas att de håller sig såhär...
Vi tog över spaet när vi flyttade in i huset, så mycket att lära sig.

Tack så hjärtligt allihopa för hjälpen. Ni är GULD!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.