Raul7 Raul7 skrev:
amen cool fantastiskt nu vill man ju typ gå lite djupare in i detta om man har typ 5 mille som budget tror man ska klara sig på det
Du kan grovt räkna med en miljon bara för grunden.
Du kommer inte få någon bra prisuppskattning för det här på ett konsumentforum. Du vill bygga en halvstor industrilokal. Hör av dig till någon av de vanliga hallbyggarna och be dem räkna på vad det kan kosta. Allt annat är bara gissningar.
Skulle en tältlokal vara ett alternativ? Det borde vara billigare.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Det blir nog inte rimligt med den budgeten skulle jag säga. I alla fall om du tänkt ha betongplatta som grund. 1600kvm betongplatta lär kosta lika mycket till som skalet på byggnaden. Många arbetstimmar att förbereda grunden.
Har du kollat på befintliga byggnader i den storleken? Kan vara mer prisvärt att köpa något som står färdigt.
tacksam för ditt svar absolut, men om man fixar grunden själv inuti då , ja skulle ni kunna rekoemdera några som tar ut alternativ kostnad lixom för bara att veta
 
P PatrikJo skrev:
Du kan grovt räkna med en miljon bara för grunden.
Du kommer inte få någon bra prisuppskattning för det här på ett konsumentforum. Du vill bygga en halvstor industrilokal. Hör av dig till någon av de vanliga hallbyggarna och be dem räkna på vad det kan kosta. Allt annat är bara gissningar.
Skulle en tältlokal vara ett alternativ? Det borde vara billigare.
en arbetslokal som är tät. Liksom att kyla inte kommer in och sen fixar man inredningen efter men allt man e ute efter i dagsläget är skalet yttre skalet
 
Raul7 Raul7 skrev:
tacksam för ditt svar absolut, men om man fixar grunden själv inuti då , ja skulle ni kunna rekoemdera några som tar ut alternativ kostnad lixom för bara att veta
Räkna på tiden att fixa grunden själv mot förlorad inkomst från den startade verksamheten. Ibland är det dyrt att välja det billiga alternativet. Tittar vi på självbyggen här på forumet så tar det månader att fixa grunden till 160kvm. Gånger 10 för din storlek. Då är man uppe i närmare 3 år.
 
  • Gilla
Raul7
  • Laddar…
D
Kan ju vara bra att skriva vilken typ av verksamhet som ska ske i lokalen så kan du få bättre råd. Stor skillnad på en padelhall, flyktingförläggning eller båtförvaring eller vad det nu avser vara.
 
  • Gilla
Raul7
  • Laddar…
Din budget räcker en bit på vägen iaf, men det är massor av poster som du måste räkna med, tex bygglov, arkitekt, anslutningsavgift, kontrollansvarig, diverse konsulter mm mm mm
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Räkna på tiden att fixa grunden själv mot förlorad inkomst från den startade verksamheten. Ibland är det dyrt att välja det billiga alternativet. Tittar vi på självbyggen här på forumet så tar det månader att fixa grunden till 160kvm. Gånger 10 för din storlek. Då är man uppe i närmare 3 år.[/QUOTE

D Bubblebubb skrev:
Kan ju vara bra att skriva vilken typ av verksamhet som ska ske i lokalen så kan du få bättre råd. Stor skillnad på en padelhall, flyktingförläggning eller båtförvaring eller vad det nu avser vara.
ja förstår dej men grund o grund , de kmr va bassäng inuti lokalen så om man tar bort 100 kvadrat från de 400
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Din budget räcker en bit på vägen iaf, men det är massor av poster som du måste räkna med, tex bygglov, arkitekt, anslutningsavgift, kontrollansvarig, diverse konsulter mm mm mm

Tack så mycket , har lite koll på läget inom det men inte allt , kontrollansvarig o v konsulter till vad , finns de chatt du kan kanske förklara mer : tacksam för ditt svar
 
Raul7 Raul7 skrev:
Tack så mycket , har lite koll på läget inom det men inte allt , kontrollansvarig o v konsulter till vad , finns de chatt du kan kanske förklara mer : tacksam för ditt svar
Har tyvärr inte tid eller så stor kunskap om detaljer för just ditt projekt. Det verkar som att du tar dig lite vatten över huvudet. Kanske finns det bättre projekt att satsa dina pengar i…
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Kan ju vara bra att skriva vilken typ av verksamhet som ska ske i lokalen så kan du få bättre råd. Stor skillnad på en padelhall, flyktingförläggning eller båtförvaring eller vad det nu avser vara.
jag e mycket tacksam för ditt svar , de ska läggas kakel 60x60 plattor nästan överallt de blir mkt men inte hela ytan , visa ytor laminat
Men vad måste grunden. Vara betong ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har tyvärr inte tid eller så stor kunskap om detaljer för just ditt projekt. Det verkar som att du tar dig lite vatten över huvudet. Kanske finns det bättre projekt att satsa sina pengar i…

Har du någon firma som kan ge info offerter ?
De stort projekt inget litet , men har mkt att göra :) om man säger så de ska vara klart om 10 år e planen
 
Mitt råd blir : börja med mindre projekt istället för att sikta mot himlen och landa platt…
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Mitt råd blir : börja med mindre projekt istället för att sikta mot himlen och landa platt…
detta e stort projekt men vet jag kommer lösa det :) bara hur jag ska gå tillväga , därför jag e här o söker hjälp
 
Och det händer att man får ”tråkiga” råd ibland…
 
  • Gilla
Raul7
  • Laddar…
Raul7 Raul7 skrev:
Projekt som är lätt värt att titta på, HELT NY inom branchen skulle behöva hjälp.

Vill bygga 40-40M kvadratiskt Lokal med vatten system och 3 meter i höjd i tak.

hur går man tillväga? finns de någon ?

framtidsprojekt@outlock.com som kan ge mig någon - några ideer

vad kan de kosta med arbetare.
hur lång tid kan de ta och fixa allt ( Grund + Väggar + Tak bara ) inne väggar kan man ta senare.
vill bara ha en blick på vad kostnader o allt sånt går på så man kan planera sin budget och tid.

tacksam för alla svar. Blev rekommenderad hit för dom sa de finns mkt trevligt folk och hjälpsamma själar.

JAPP jag är VILSEN haha.<3
Vilsen är bara förnamnet. Vänd dig till en bättre renommerad byggfirma i närheten och be om offert. Men var tydlig med vad du vill ha.
 
  • Gilla
Raul7
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.