Bor i lägenhet med väldigt många samt stora fönster och under sommaren blir det extremt varmt här hemma (trots dubbla gardiner så ligger vi på under eftermiddagen o kvällen på 30-34c inomhus). AC får inte installeras enligt BRF och bärbara AC hjälper knappt något.

Problemet är egentligt att vi har direktsol rakt in i lägenhet från kl 13 till solnedgång, vilket värmer upp lägenheten enormt.

Jag undrar om det finns någon utdragbar sidomarkis som jag kan ställa på terrassen utanför fönstret som blockar majoriteten av solen, så att lägenheten inte värms upp så mycket? Typ liknande som jag bifogat på bilderna.

Gärna någon med stora fönster så att den står stabilt (vi får ej heller borra fast dessa på fasaden). FYI så blåser det väldigt lite här, så ingen risk för att de kommer att flyga iväg ;)
 
  • Svart avspärrningsskärm med stolpar av metall, används för avgränsning eller köhantering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En grå skärmvägg på två svarta stativ, isolerad mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade en sådan som insynsskydd på min terrass. Så länge det var vindstilla fungerade det bra. Men tyget fladdrade vid minsta vindpust. Och de var ordentligt fastskruvade. Jag gav bort dem vid något tillfälle och installerade ett insynsskydd i trä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.