Golvvärme och flytspackel
Installation av golvvärme i rum med kala väggar, fönsterutsikt, förberedande renoveringsarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av golvvärme med vita rör på nät på ett betonggolv i ett ofärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett tomt rum med betonggolv och vitmålad vägg med skräp och verktyg på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xinc och 1 till
  • Laddar…
Plattläggning
Renovering pågår, kakel läggs på golv, tom vägg, verktyg syns, inomhus, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett tomt rum med marmormönstrat golv och bar vägg som förbereds för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jockeping och 9 till
  • Laddar…
Bra jobbat!
Snygg klinkers!
 
  • Gilla
T-dog
  • Laddar…
T-dog T-dog skrev:
Golv i gamla köket rivet.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild] [bild]
[bild]
T-dog T-dog skrev:
Gjutning med EPS
[bild]
[bild]
Snyggt och gediget! En fråga. Göt ni in rören för vattnet i betongen? Ni kanske lämnade utrymme runt dom så de har möjlighet att röra sig lite? Annars heads-up för att det kan leda till läckor om rören inte kan få röra sig fritt. Talar utifrån egen erfarenhet där hantverkare göt in rör i nytt källargolv. Några år senare fick vi en rejäl läcka där rören anslöt mot fördelningscentral typ.
 
TickyNucker
Har ni redan rivit väggen mellan gamla köket och matrummet? Har svårt att se från bilderna.
 
T-dog T-dog skrev:
Murning av utbyggnad.
[bild]
Total noob fråga. Finns det inte hörnbitar? Borde väl bli en köldbrygga där?
Antar att det i mitten är isolering?
 
H Haxen skrev:
Snyggt och gediget! En fråga. Göt ni in rören för vattnet i betongen? Ni kanske lämnade utrymme runt dom så de har möjlighet att röra sig lite? Annars heads-up för att det kan leda till läckor om rören inte kan få röra sig fritt. Talar utifrån egen erfarenhet där hantverkare göt in rör i nytt källargolv. Några år senare fick vi en rejäl läcka där rören anslöt mot fördelningscentral typ.
Rören är ingjutna i eps-betong och borde har rörelse mån där.
 
  • Gilla
Haxen
  • Laddar…
TickyNucker TickyNucker skrev:
Har ni redan rivit väggen mellan gamla köket och matrummet? Har svårt att se från bilderna.
Nix. Det arbetet återstår. Behöver få på tak och fönster på utbyggnad först :)
 
T-dog T-dog skrev:
Plattläggning
[bild]
[bild]
Kul tråd, jag ser fram emot fortsättningen!

Är det här golvet en riktig kolmårdsmarmor eller nån typ av klinker? Oavsett jättesnyggt.
 
Fint golv! Kul projekt. Vi står lite inför samma här hemma, i valet och kvalet om det är värt att bygga ut. Meddela gärna ca kostnaderna om du vill.
 
Krikkan Krikkan skrev:
Kul tråd, jag ser fram emot fortsättningen!

Är det här golvet en riktig kolmårdsmarmor eller nån typ av klinker? Oavsett jättesnyggt.
Det är riktigt natursten inhandlad från Borghamns stenförädling.
 
F FMagnus skrev:
Fint golv! Kul projekt. Vi står lite inför samma här hemma, i valet och kvalet om det är värt att bygga ut. Meddela gärna ca kostnaderna om du vill.
Jag skulle rekommendera att inte räkna för mycket på det innan....men jag kan göra en grov summering av kostnader sen.
 
  • Gilla
rotbackarn
  • Laddar…
T-dog T-dog skrev:
Jag skulle rekommendera att inte räkna för mycket på det innan....men jag kan göra en grov summering av kostnader sen.
Ja så är det ju. Ja det skulle uppskattas, vårt tilltänkta blir något mindre, men liknande materialval. Mest för att få en känsla om plånboken är tillräckligt tjock för att påbörjade det eller om vi ska avvakta något år till.
 
S
Bygger du själv eller är det företag? I din tidsplan står det ”oklart”. :geek:

Det blir nog fint det där. Kul med lite färg.

Personligen avråder jag från integrerade vitvaror. Fint och så men risk för krångel.
Fast värst är att de är så små. Har du kollat inuti en integrerad modern frys? Det är väldigt lite användbar volym.

Hade varit bra idé att dra om värmerören innan ni gjöt igen men lite sent nu.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bygger du själv eller är det företag? I din tidsplan står det ”oklart”. :geek:

Det blir nog fint det där. Kul med lite färg.

Personligen avråder jag från integrerade vitvaror. Fint och så men risk för krångel.
Fast värst är att de är så små. Har du kollat inuti en integrerad modern frys? Det är väldigt lite användbar volym.

Hade varit bra idé att dra om värmerören innan ni gjöt igen men lite sent nu.
Jag gör så mycket jag kan och har förmåga för, mest rivning alltså :). När det gäller kylvaror så vann det estetiska över det funktionella, dock har jag noterat att vi får mer kylkapacitet än ett fristående. Vi har valt två stycken Köldrgrader från Ikea som är delade, en fattigmans variant på french door. Men kylkapciteten blir ca 430 l och frysen ca 120 l, helt ok fördelning för oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.