Vart finns det att köpa och finns det olika varianter?:D
/
M
 
Köp vanliga nummer och fäst dioder på baksidan kopplat till en transformator och ett par resistorer.

Enkelt, billigt och snyggt!
//Anders
 
jo har sett den på classe men tycker den ser lite "epig" ut....skulle vilja ha en mer smäcker variant....
/
M
:D
 
Den va grym hittat något pris?

//Micke
 
sensor lampa E7715240

http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/1019//Produktblad_L270.pdf


kostar list pris hos elgrossister 1500 kr + moms.

men en elinstallatör i stockholm belalar ca 1000-1100 kr + moms för den.

Den är faktiskt riktigt snygg, till rätt sorts hus.


L270 är utomhuslampa med LED-belyst husnummer vilket underlättar att hitta fram till rätt fastighet i mörker (t.ex. för räddningtjänsten). En sensor tänder LED-panelen på kvällen och släcker den om morgonen. Mini-sensorn bevakar också ett område på upp till 8 meter (360° med underkrypskydd) och tänder "huvudljuset" vid minsta rörelse. L270 är också försedd med fyra olika funktionsprogram för enkelt handhavande, t.ex. kan lampan lysa med 25% grundljus fram till midnatt alternativt hela natten. Vid rörelse i bevakningsområdet (max 8 m.) tänds ljuset upp med full effekt. Efterlystiden är steglöst inställbar 10 sek – 15 min och skymningsnivån 2-2000 lux. Ljuskälla 2x40 G9 samt LED ( ca 1 W). Bevakningsområdet kan även skärmas av med hjälp av täckplattor så att rätt område bevakas. L270 har en stomme av pressgjuten aluminium och en kupa av opalt glas.
Teknisk data:
  • Spänning: 230/240 V AC, 50 Hz
  • Ljuskälla: 2 x40 W G9 + LED belyst panel 1W
  • Bevakningsvinkel: 360° med underkrypskydd
  • Räckvidd: max 8 m i alla riktningar
  • Ljusreglering :0% eller 25% (Watt-o-matic)
  • Efterlystid: 10 sek – 15 min
  • Permanent ljus: 4 timmar via nätbrytare
  • Skymningsnivå: 2–2000 lux
  • Skyddsklass: IP44
  • Isolationsklass: I jordas
  • Funktionsgaranti: 3 år
  • Mått (H x B x D): 270 x 328 x 141 mm.
Art nr Typ
E7715240 L270 aluminium-färg
E7715242 L271 (utan husnummer-panel)
 
Har gjort mina egna från en överbliven bit massiv ekskiva. Bara att skriva ut lämplig siffra i valfritt typsnitt på datorn, överför till skivan, fram med sticksågen...

Sen tog jag fram fräsen och fräste ett spår på baksidan för att fälla in dioder i. Diodmontaget har dock inte skett ännu.

Monterade sifforna en cm från väggen mha en bit svart slang som träddes över skruven bakom sifforna.

/V
 
Hej
Om du vill ha lysande nummer och inte belysta nummer, http://www.thinlight.se/seiko.html,
Du bör montera ljusfilmen bakom glas / plexi. Har du en ljus färg på din fasad rekomenderar jag en "grå plexi" istället för vanligt glas som är speciellt designad för bakprojektions lösningar så att sifrorna syns bra i dagsljus. Du blir garanterat först ut med den här balla lösningen i ditt område. Har själv använt produkterna innom jobbet med mycket bra resultat.
/m
 
trojlee skrev:
jo har sett den på classe men tycker den ser lite "epig" ut....skulle vilja ha en mer smäcker variant....
/
M
:D
Det finns ju ruggade LCD-skärmar för utomhusbruk ;) Tänk så smidigt om posten får för sig att byta nummer på ditt hus.

Dessutom kan du ju byta typsnitt och bakgrund efter säsong.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.