Hej!
Vi ska snart renovera köket i vårt gamla 30.tals hus. Det ska inte bli för modernt utan passa in till furugolv och annat. Tanken var att ha bänkskivor (rätt mycket yta) i massivt trä. Nu inser vi dock att det kräver en hel del underhåll med trä, och har fallit till föga för laminat. Skåpen är redan beställda, färg 1002-y, dvs en vitgrå nyans. Försäljare har föreslagit bänkkskiva Virrvarr antracit, som jag tycker ser ok ut. MEN - när jag får se bilder på hela köket så ser det plötsligt så kallt ut och dessutom lite stirrigt, virrvarr antracit känns som den går åt grå-blått. Så ville jag inte alls ha mitt kök känner jag. Funderar nu på ett laminat som kallas Zeus Antracit. Ser lite lugnare ut. Har någon ng anat förslag på laminat som passar till 1002-y? Det får inte vara för spräckligt, och inte för oroligt i om att det är rätt mkt bänkyta. Vilken färg ska man ha på kakel?
Tack för tips! Hälsningar, Vitemölle
 
Milkshaken
Hej Vitemölle...Och välkommen till byggahus....

detta med färger och smak, är helt individuellt.... Det skulle underlätta om du la upp lite bilder tex..... men visst, omman säger såhär... Om du har skåp som går ihop med bänkskiva,, så kan du välja klinker, /kakel/mosaik... i enlite skarpare färg.. eller kanske en färg som bryter helt.... Tänk på att allt blir "Smutsigt" om alla färger går ihop.....

Det kanske t.o.m är så att en annan färg på golvet kan piffa upp. Men ni har bestämt er för furugolv, och det är ju neutralt o bra.
Lägg upp lite bilder så att vi ser struktur, och får en uppfattning... Visa även från vilket håll ljuset kommer ifrån... Fönster o.dyl...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.