Jag såg den här lösningen på inbyggd hylla på nätet och undrar om någon vet vad den är uppbyggd av? Antar att det inte är uppbyggt med reglar och gips utan någon form av standardbyggelement men vad? Tacksam för svar då detta verkar vara ett mycket praktiskt sätt att bygga upp semipermanenta väggar och avskärmningar med (isolerad?).
 
  • Hall.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skulle kunna vara uppbyggt av MDF. Jag har för mig att jag sett Johnny och Mattias på femman bygga något liknande tidigare. Man bygger upp detta som en serie lådor egentligen.
 
A
Eller i lättbetongblock?
 
Är det inte för långa spännvidder för att vara lättbetong?
 
Ja någon typ av MDF-lådor tror jag också att det är. Hoppades att man kanske skulle kunna köpa dem färdiga med typ top, botten och "framkant" med snygga färdigspacklade övergångar och tex ett antal stående MDF-ribbor på jämna intervall imellan så att man bara kunde kapa till dem så de får det djup och den längd man önskar. Hade varit tidsbesparande och smidigt men kanske för bra för att vara sant lr dyrt.

Letar efter ett snabbt och enkelt sätt att få upp en liten vägg som avslutning på skjutdörrsgarderob då jag vill få till en liten avskärmning/markering mellan hall och vardagsrum (se bild). Utdragen renovering har bidragit till att försöka hitta lätta lösningar.

P.S Detta var mitt första inlägg här på forumet och det är kul att man kan få svar så snabbt =).
 
  • Garderob.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är inget som du kan hitta färdigt, det blir till att platsbygga. Men det är inte särskillt svårt kan du trösta dig med.
 
A
Robert_Maria skrev:
Är det inte för långa spännvidder för att vara lättbetong?
Inte en susning! :)
 
Annars kan du väl köpa ett tjog med IKEA Lackhyllor och stapla dem på varandra. Ta bort vartannat vågrätt element. Ärligt talat så borde ju det funka. Sen om det är billigare.....?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.