P
Har en massa foder som jag köpt för framtida renoveringar som just nu ligger och tar upp en massa plats i mitt annars trånga garage. Hur klarar sig virket om jag har det utomhus? givetvis under tak och med med visst vindskydd på långsidan av uteförrådet.
 
Det är oftast precis så virket är förvarat på brädgården, när du ska använda virket senare får du väl tvätta av det först bara.
 
P
Precis vad jag trodde men ville ha det bekräftat :) Smutsigt är det redan nu då det legat på brädgården flera år och då det var en utgående modell köpte jag allt som fanns kvar (billigt) eftersom förra husägaren hade använt samma profil vid några tidigare rumsrenoveringar.
 
Ströstapla så det är ordentlig luftväxling. Skydda det från direkt nederbörd och se till att det alltid kan torka om det blir blött. Skydda det nerifrån från markfukt och ohyra.

Jag hade några reglar som lågt snyggt staplade och skyddade av en pressening. De hann bara ligga någon månad. När jag tog dem så hade myrorna hunnit bygga en hel stack i stapeln.
 
P
Det lät inget vidare kul med myrbon. Virket kommer att ligga ca 1 meter från marken så det är nog ingen fara men en bit press kan nog vara bra att skydda ändarna med ifall det blåser in regn eller snö.
 
Milkshaken
Om du har garage... varfr inte ha en ställning i taket där allt virke får plats... Alltså som ett loft fast byggt med byglar eller vajrar som hänger i taket...
 
P
Inte med 190 cm i takhöjd :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.