häromdagen körde min Wiper runner X in i en bit tunn plast som blåst in på tomten, plasten lindade sig på axeln mellan kniven och motorn.

I stället för att stänga av, brann motor upp...
Jag bytte knivmotor i våras eftersom den gamla var slut i lagren och väsnades rejält, testade att koppla in den gamla och det fungerade.

Det verkar inte gå att byta det nedre lagret, jag har i alla fall inte lyckats får isär motorn tillräckligt. annars var min tanke att transplantera lagret från den nya motorn till den gamla.

Den brunna motorn kan man nog säga är helt körd, t.o.m. kolen sitter som fastsvetsade.

Någon som har råkat ut för något liknande?
Någon som har tips på var jag hittar en ny motor som inte kostar 3500kr ?
 
  • Bränd och demonterad knivmotor från en Wiper runner X-robotgräsklippare med skador och sot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L laggmunk skrev:
häromdagen körde min Wiper runner X in i en bit tunn plast som blåst in på tomten, plasten lindade sig på axeln mellan kniven och motorn.

I stället för att stänga av, brann motor upp...
Jag bytte knivmotor i våras eftersom den gamla var slut i lagren och väsnades rejält, testade att koppla in den gamla och det fungerade.

Det verkar inte gå att byta det nedre lagret, jag har i alla fall inte lyckats får isär motorn tillräckligt. annars var min tanke att transplantera lagret från den nya motorn till den gamla.

Den brunna motorn kan man nog säga är helt körd, t.o.m. kolen sitter som fastsvetsade.

Någon som har råkat ut för något liknande?
Någon som har tips på var jag hittar en ny motor som inte kostar 3500kr ?
Nära rekord för väckande av gammal tråd.

Är precis i samma läge, får inte bort knivhållaren/spindeln från axeln.

Kom trådstarten vidare med detta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.