GK100 GK100 skrev:
Det blir oerhört dåligt att försöka elda i den på det sättet och även när den var inkopplad rätt är det inget vidare heller. Nu har du ju BVP så finns ingen anledning att du kör Hedenhöstekniker om du inte är i ett allvarligt nödläge.
Otroligt destruktivt inlägg.
Det är bra för huset och för ekonomin att elda.
Elvärme som du verkar tycka mycket om är oftast enkelt. Men det är dåligt för huset jämfört med varm murstock.

Nädu. Vedvärme och parallella värmesystem är framtiden.
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
M Matslax skrev:
Otroligt destruktivt inlägg.
Det är bra för huset och för ekonomin att elda.
Elvärme som du verkar tycka mycket om är oftast enkelt. Men det är dåligt för huset jämfört med varm murstock.

Nädu. Vedvärme och parallella värmesystem är framtiden.
Berätta lite om framtiden med ved och koks, hur ser det ut ?
 
M Matslax skrev:
Otroligt destruktivt inlägg.
Det är bra för huset och för ekonomin att elda.
Elvärme som du verkar tycka mycket om är oftast enkelt. Men det är dåligt för huset jämfört med varm murstock.

Nädu. Vedvärme och parallella värmesystem är framtiden.
Nej inte minsta destruktivt jag ser inga problem med eldning av biobränsle i korrekta gärna moderna pannor där det passar. Har det själv så på ett av mina ställen och med allt från skog till skorsten i toppklass och ytterst lite jobb med det. Det jag vänder mig mot är att det under galgen börjar eldas på galna sätt i fel eldstäder, dåligt bränsle osv.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Nej inte minsta destruktivt jag ser inga problem med eldning av biobränsle i korrekta gärna moderna pannor där det passar. Har det själv så på ett av mina ställen och med allt från skog till skorsten i toppklass och ytterst lite jobb med det. Det jag vänder mig mot är att det under galgen börjar eldas på galna sätt i fel eldstäder, dåligt bränsle osv.
Biobränsle
Nädu. Här gäller det att förbereda sig för alternativa bränslen.

Ved-olja-spillolja-osv.
Ju fler som eldar alternativa bränslen och ved. Ju svårare för myndigheterna att förfölja oliktänkande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.