A
Hello! Åter en dum fråga då jag planerar för nybygge av pergola på vår befintliga altan. Vill liksom att allt ska gå rätt till från första början:geek:

gäller just fäste av 95x95 stolparna. Om man kör med genomgående bult - tex som på den bifogade bilden - räcker det med 1 eller behövs minst 2 st per stolpe? Hur monterar man dessa, ska man först borra ett mindre hål? Bild 2 visar vår altan, under denna är det som ett vitt skyddande övertäcke och därunder grus.

(y)(y)
 
  • Vit stolpe fäst med bultar vid trä och stålplattor, grus och betongplattor syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck vid grönt trähus och vit staket, med skuggor och solsken, omgivet av gräs och maskrosor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Så här ser det ut under trallen
 
  • Trätrall med snö och smuts synlig genom springa; höst- eller vårtid antyds av löv och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elpris_123 skrev:
Hello! Åter en dum fråga då jag planerar för nybygge av pergola på vår befintliga altan. Vill liksom att allt ska gå rätt till från första början:geek:

gäller just fäste av 95x95 stolparna. Om man kör med genomgående bult - tex som på den bifogade bilden - räcker det med 1 eller behövs minst 2 st per stolpe? Hur monterar man dessa, ska man först borra ett mindre hål? Bild 2 visar vår altan, under denna är det som ett vitt skyddande övertäcke och därunder grus.

(y)(y)
Två skruvar, som på bilden. Borra först, så litet hål som möjligt men så skruven går igenom.
 
  • Gilla
Gnaget1
  • Laddar…
Jag hade dragit ner jordankare i backen och sedan även skruvat som nämnts tidigare.
Att bara ha en fästpunkt för att hålla uppe en pergola känns sådär imo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.