Hej,

Har kikat på badrumsmöbler och både konstaterat att de är obefogat dyra, rätt fula och att inget direkt är som jag skulle vilja ha det.

Är det någon som snickrat egna badrumsmöbler eller byggt in handfaten på något sätt? Skulle vara bra med lite förhandsinfo innan jag eventuellt sätter igång. Tänker mig ett enklare underskåp som jag sen kaklar på något fiffigt och estetiskt sätt.

Bilder vore finemang!

Tack på förhand!
 
Kan man ha en bänkskiva på 60 cm så är ju köksskåp det billigaste och smidigaste. Problemet är väl att många inte får plats med det i sina badrum.
 
en pellarfot under vasken är också snygg:). Den täcker snyggt alla rördragningar och tål fukt och vatten . Kan du flytta skåpet /förvaring till ett torrare område eller högre upp på vägg så förlänger du skåpets livslängd och porslin( tvättställ på pellare) kommer att se fresh ut i evigheter ;). Har konstaterat att badrumsmöbler vi rev ut var i skiftande skick och tvättkommoden var värst medan alla väggskåp var nästan orörda av tid. Nu har jag en handvask på pellare och förvaring på väggarna .Fungerar bra med tanke på att det var inte så mycket plats i skåpet under vasken och det var lätt att hitta annan plats för grejer som skräpade där. Bara en idee att spara pengarna och framtida oro om vatten som slabbas på möbelyta :).
Se fina lösningar i kataloger för badrumsporslin och ej i badrumsmöbelkataloger. Dom som säljer möbler vill ju att du möblerar så mycket du får plats med oavsett om du behöver all den möblemang eller ej ...
gaia
 
Hade samma problen för några år sedan, tyckte inte det fanns några badrumsmöbler som passade mej så jag löste det så här.

Köpte överskåp till kök på IKEA men dom var för djupa för badrummet så jag lät ett lokalt snickeri (innan skåpen monterades) såga bort en bit av sidostyckena samt botten och tak så att djupet blev 15 cm.

Som framgår av bilden går skåpen nästan upp till taket och rymmer en hel del. I stället för handtag svarvade jag till runda "pinnar" av björk och borrade och limmade fast undertill på dörrarna, fungerar utmärkt.

I två av dörrarna limmade jag spegelglas så nu är det bara att ställa dörrarna i rätt vinkel om man i motstående spegel vill se hur man ser ut i nacken.
 
  • byggahus.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Vad i herrans namn är en pellare för något?

Bokhandlaren som tänker börja bada igen.
 
LUDDET skrev:
Hej!

Vad i herrans namn är en pellare för något?

Bokhandlaren som tänker börja bada igen.
En sån här kanske menades?
 
  • 2661_Ifo_Helpelare_500_470_314.jpg
Tripod skrev:
En sån här kanske menades?
Ja, min stavning var fel , menade pelare som på bild:)
gaia
 
Ska snart börja bygga en kommod som är 90 bred med ett 60 skåp och lådor 30 bredd samt ett högskåp. detta ska vara i ek som ballingslöv http://www.ballingslov.se//se/BAD/Space/space studio ek natur

Dock tänkte jag göra mitt lite bättre då Ballingslöv endast har melamin (folie) på gavlarna vilket jag tycker är dåligt på så pass dyra möbler.
 
Jag har tänkt bygga något liknande som du Lejon, men jag funderar på hur de får eken så fin, någon som vet?
 
V
Eken slipas med väldigt fin sandpapper och oljas in. Oljan kan du köpa hos Ballingslöv.
 
Kolla med ballingslöv vad det är för ek om det är amerikansk eller svensk
om dom nu är villiga att tala om det.

Mvh Pär H
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.