Hejsan!

Fick en Panasonic värmepump installerad nyligen, men går och stör mig på att spjällen inte stänger ordentligt utan det är en glipa i mitten på det nedre. Ser på bilden också att det övre är rätt svajigt, men inte jag märker på håll, utan mest det nedre.

Är det måndagsexemplar eller ska det vara så? Alla bilder på nätet på pumpen visar dom helt stängda. Inte snyggt alls och triggar min OCD ;)
 
  • Vit luftkonditioneringsenhet på väggen med kontrollknappar och temperaturinställningar.
A
C Candell skrev:
Hejsan!

Fick en Panasonic värmepump installerad nyligen, men går och stör mig på att spjällen inte stänger ordentligt utan det är en glipa i mitten på det nedre. Ser på bilden också att det övre är rätt svajigt, men inte jag märker på håll, utan mest det nedre.

Är det måndagsexemplar eller ska det vara så? Alla bilder på nätet på pumpen visar dom helt stängda. Inte snyggt alls och triggar min OCD ;)
din vägg bakom är inte plan utan innedelen sitter i spänn
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
din vägg bakom är inte plan utan innedelen sitter i spänn
Åfan! Det stämmer säkert. Ser att det glipar olika mycket på olika sidor.

Går det att ta loss den från väggen och sätta distanser utan att behöva koppla bort kylmediaslangarna tror du?

Edit: Nej, glipan var för att den inte var ordenligt "fastklickad" i fästet. Gjorde dock ingen skillnad på spjällen. Och verkar inte gå att fixa utan att ta ner enheten från väggen. :(
 
Redigerat:
Du får se till att ha den igång
Kyla, värme eller ren fläkt
 
Snackade med montörfirman som installerade och det ska inte vara så, så ska reklamera till säljaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.