Har en Ryobi gräsklippare med batteri. Den stängde av sig själv när jag körde på något. Batteri fulladdat vilket man ser när man klickar på batteriet. Instruktionsboken hänvisar till en strömbrytare men den knappen finns inte med på bild? Det står att det finns överbelastningsskydd som löses ut...

Hur får jag igång den igen? Funkar inte genom on/off-knapp plus A&B som man brukar starta med.
Är den helt paj? Någon som råkat ut för samma?
 
  • Gilla
Darling61
  • Laddar…
H Husköpare skrev:
Har en Ryobi gräsklippare med batteri. Den stängde av sig själv när jag körde på något. Batteri fulladdat vilket man ser när man klickar på batteriet. Instruktionsboken hänvisar till en strömbrytare men den knappen finns inte med på bild? Det står att det finns överbelastningsskydd som löses ut...

Hur får jag igång den igen? Funkar inte genom on/off-knapp plus A&B som man brukar starta med.
Är den helt paj? Någon som råkat ut för samma?

Löste sig detta för dig? Har liknande problem.
 
  • Gilla
Darling61
  • Laddar…
hejhopptim hejhopptim skrev:
Löste sig detta för dig? Har liknande problem.
Hej!
Ja det löste sig, men kommer inte exakt ihåg nu vad jag gjorde. Men höll in knapparna jättelänge för att starta. Se till att det inte sitter gräs fast någonstans och ha fulladdat batteri.
 
Hej!

Har fått samma problem. Har testat att hålla in men funkar ej. Några andra lösningar?
 
Har någon löst detta, har samma problem. Det är säkert en säkring men var sitter den?
 
Jag vill också veta. Våran har bara lagt av. Batteriet är fulladdat.
 
F frideson skrev:
Jag vill också veta. Våran har bara lagt av. Batteriet är fulladdat.
Jag fick igång den genom att fälla ihop och fälla ut handtag och kontrollerade mikrobrytarna som handtaget påverkar. För även om överbelastningsskyddrt löser ut som det gjorde för mig så borde det gå att starta denefteråt. Kolla och var noga med och fälla ihop och fälla ut så borde det ordna sig. Lycka till.
 
  • Gilla
frideson
  • Laddar…
S SDOLEN skrev:
Jag fick igång den genom att fälla ihop och fälla ut handtag och kontrollerade mikrobrytarna som handtaget påverkar. För även om överbelastningsskyddrt löser ut som det gjorde för mig så borde det gå att starta denefteråt. Kolla och var noga med och fälla ihop och fälla ut så borde det ordna sig. Lycka till.
 
Tack jag ska göra ett försök med detta.
 
Någon som har mer tips? Min stannade efter att ha klippt lite högt gräs och vägrar gå igång igen. Skruvat ner i delar och sitter inga brytare vid handtagen/skaften på min.
 
Om man stoppar klipparen efter 5 min går den som regel inte starta om. Har kommit på att om man tar ur och sätter i batterierna startar den i bästa fall. Att fälla in hantaget har jag inte provat o förstår inte hur det skulle kunna fungera som återställning.
 
  • Gilla
peter_73
  • Laddar…
J Jogr4444 skrev:
Om man stoppar klipparen efter 5 min går den som regel inte starta om. Har kommit på att om man tar ur och sätter i batterierna startar den i bästa fall. Att fälla in hantaget har jag inte provat o förstår inte hur det skulle kunna fungera som återställning.
Det kan fungera om det är mikrobrytaren i handtaget som krånglar. När jag inte kan hitta felet så provar jag allt, det kostar inget o i mitt fall kom gräsklipparen i gång.
 
S SDOLEN skrev:
Har någon löst detta, har samma problem. Det är säkert en säkring men var sitter den?
Min lyser o slocknar Har plockat isär vid handtaget där sitter en liten strömbrytare som skall klicka till vid start! Allt såg ok ut!
Men fortfarande problem!
Undrar om det hjälper att byta ut säkrings nyckeln till en ny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.