Huset är dränerat för några år sedan. Med isodrän.
Hade en källare bakdörr ut som vi nu murat igen och ska fylla igen utanför.
Tänkte det är lika bra montera någon form av fuktskydd.
Enklast är väll Platon? Bara spika fast o limma och list i ovankanten. Men hur gör man i så fall mot isodrän listen som redan sitter, lim?
Isodrän känns lite avancerat då jag inte behöver isoleringingen. Eller tänker jag fel.
 
L lobelia85 skrev:
Huset är dränerat för några år sedan. Med isodrän.
Hade en källare bakdörr ut som vi nu murat igen och ska fylla igen utanför.
Tänkte det är lika bra montera någon form av fuktskydd.
Enklast är väll Platon? Bara spika fast o limma och list i ovankanten. Men hur gör man i så fall mot isodrän listen som redan sitter, lim?
Isodrän känns lite avancerat då jag inte behöver isoleringingen. Eller tänker jag fel.
Växtlighet bredvid betongvägg, soligt, skuggor av blad, jord, odlingsland, variation av gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L lobelia85 skrev:
Huset är dränerat för några år sedan. Med isodrän.
Hade en källare bakdörr ut som vi nu murat igen och ska fylla igen utanför.
Tänkte det är lika bra montera någon form av fuktskydd.
Enklast är väll Platon? Bara spika fast o limma och list i ovankanten. Men hur gör man i så fall mot isodrän listen som redan sitter, lim?
Isodrän känns lite avancerat då jag inte behöver isoleringingen. Eller tänker jag fel.
 
Var på bilden är bottenplattan, höjdmässigt?
 
T T.Gustafsson skrev:
Var på bilden är bottenplattan, höjdmässigt?
T T.Gustafsson skrev:
Var på bilden är bottenplattan, höjdmässigt?
Sorry för.min luddiga beskrivnin.
Detta är en slänt som lutar så bottenplattan ligger under dörren som är murad.
 
U
Platon är viktigt att det blir tätt hela vägen ned till dränering och mot sidorna, Vi hade en skarv på en ställe som öppnade upp sig som gjorde att vattnet samlades bakom och vi fick fuktskada. När vi grävde upp och tog bort platonmattan så va det dyngsurt bakom. Vårt hus ligger i lermark så väldigt mycket fukt i marken.
 
Hålla på att försöka få 2 helt olika system att funka på olika delar av samma hus verkar dumt. Är ju även lika lätt att sätta några Isodränskivor som att spika upp platon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.