N
Hej,

Jag är en utbildad byggingenjör som jobbar inom byggbranschen som entreprenadingenjör men som privat vill lära mig göra bygglovsritningar. Jag har under de senaste månaderna byggt upp en bra förståelse för Sketchup och tanken är att bygga vidare med att bli bättre på Revit. Jag söker nu med ljus och lykta efter en eller flera uppgifter att testa mina färdigheter mot. Om det är någon som har övningsuppgifter för att ta fram bygglovshandlingar för ett hus, tillbyggnad eller likande får ni gärna dela den med mig.
Tack på förhand.
 
Redigerat:
ullet
Jag har läst ett par distanskurser i ByggCAD på Högskolan i Dalarna för några år sen. Tyckte det var ganska bra övningsuppgifter i Revit där. Tror kurserna går ännu.

Tyvärr har jag inte någon uppgift sparad, men det kostar ingenting att delta o på köpet får man högskolepoäng vilket visar på papper att man har färdigheten.
 
N
Tack för tipset! I nuläget vill jag dock endast testa mina kunskaper, jag känner att jag redan kommit en bra bit på egen hand. Men vem vet i framtiden kanske jag kan tänka mig att ta någon liknande kurs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.