Skulle vilja ha ett Gardenauttag för vatten i trallen, typ som det finns för el golvet. Har hittat anslutningsbox för rör som ska sitta i marken men är tveksam till att det kommer fungera. Något bra tips?
 
Blomer Blomer skrev:
Skulle vilja ha ett Gardenauttag för vatten i trallen, typ som det finns för el golvet. Har hittat anslutningsbox för rör som ska sitta i marken men är tveksam till att det kommer fungera. Något bra tips?
Det går väl att dra "vanliga" rör och sedan ha en gardena-adapter bara ?
Men det viktiga är väl hur du löser det vintertid så det inte fryser - plaströr är väl definitivt att föredra framför koppar isf
Vi har somamrvetten som kommer i ett pem-rör, sen en mässingskoppling och avstängning som går till en dubbel-krankoppling - ligger iofs i mark och inte på en trall, men det är hade varit fullt möjligt att sätta en vanlig krav, eller ngt annat och sen gardenauttagen på dessa.
På vintern står denna öppen så den kan "Lufta" och inte fryser sönder
Dubbel slangenippel med kran för vattenslang, grå och orange, vattenkrananslutning, plastmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blomer
  • Laddar…
Visst kan jag sätta något dylikt men den känns inte som att den kommer sitta stabilt om jag inte bygger in den undertill så att den inte kan röra sig. I jord har ju en koppling stöd åt alla håll
 
Blomer Blomer skrev:
Visst kan jag sätta något dylikt men den känns inte som att den kommer sitta stabilt om jag inte bygger in den undertill så att den inte kan röra sig. I jord har ju en koppling stöd åt alla håll
Du borde väl kunna skruva på tex en sådan här ?
Kromad trädgårdskran med svart spak och utlopp för slang, vatten som strålar ut, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gäller bara att den står öppen vintertid då dock så den inte fryser sönder :)
 
  • Gilla
Blomer
  • Laddar…
Du får väl bygga in den.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Gör bara en lucka av trall, och fixera ett rör med en gardenakoppling under trallen. Se till att röret sitter ordentligt så är det ju bara att lyfta på tralluckan och peta fast slangen när det ska vattnas.
 
  • Gilla
  • Älska
Blomer och 2 till
  • Laddar…
Du kan till och med skruva dit en balja med avvattning om du inte vill ha läckagevatten under trallen.
 
  • Gilla
Blomer
  • Laddar…
Typ som denna?
 
  • Staket av trä med stenar och en brun lock på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sprinklersystemets komponent, grått och orange, är inbäddat i småsten, vid träplankvägg, soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Bygge ne liten låda under trallen, skruva fast kran/anslutning där och sätt en lucka ovanpå :)

Typ:
Vit, rund, minimalistisk design, eventuellt en rökdetektor eller en sensor av något slag, monteras på tak eller vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blomer
  • Laddar…
Blomer Blomer skrev:
Gardena föreslår en [länk]
Går alldeles utmärkt att sätta en sån i trallen. Såga ut ett runt hål och spår för "vingarna" och tryck i. Montera sedan kopplingarna. Jag har gjort så. Den enda nackdelen jag kan komma på är att den kan glappa uppåt, men upplever inte det som något större problem
 
  • Gilla
Blomer och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.