Hallå!! Skulle behöva massa utfyllnadsmassor ca 100kubik till husbygge i örebro någon som har något förslag vart jag kan vända mig och hur mycket det kommer kosta mig

Tacksam för svar
 
Första tippset är vårt eget köp och sälj forum.
Nästa är lokala tidningar
det tredje är blocket
det fjärde är det simplaste. Klappa ned en skylt i tomtgränsen. Brukar alltid finnas någon med överskott. I synnerhet om det är ett område som byggs
 
Det som för oss har visat sig ha bäst utdelning är att prata med gubbarna vid större byggen i närheten av där man behöver massorna. Vi har fått mycket massor från när ett köpcentrum byggts ut. Perfekta massor då det där mycket lerblandad jord runt Västerås.
 
Det beror lite på vilken typa av fyllnadsmassor du behöver. Ska det vara packningsbara så går det inte med vilken skit som helst. Har själv fyllt ca 1200 m3 (fulmassor) på själva tomten och ca 400m3 (finmassor) där hus och garage ska stå. Finmassorna kostade dubbelt så mycket som ful massorna, men då ingår allt transport utläggning och packning. Ca 37000 betala jag för fulmassorna.

Bygger också i Örebro. Kolla med alla schaktfirmor/transportbolag.
 
Ha inte fylle under hus och garage, hur fina massorna än är. det ska vara stenkross under dessa.

Vi har fyllt vår tomt med över 3000 kubik fyllnadsmassor och utanpå det har vi över 1000 ton kross under hus och garage.
 
Det jag mena med finmassor är just att det består av kross etc...
 
grunden står redan på plats o tomten är någolunda schaktad bara det att massorna räckte inte till för att plana hela tomtytan så jag ska bara ha massa för att fylla ut för att sedan lägga ut matjord och så gräs
 
Kolla runt om det byggs eller ska byggas något i närheten av där du bor. Vi har fått mycket massor genom sådana efterforskningar. Var i sverige har ni byggt?
 
Rota rätt på arbetsledare och platschefer på byggena i närheten (ring båda, den ena kanske inte "ids" ha med privatpersoner att göra medan den andra gärna gör det), funkade bra för oss. Du kan ringa växeln för företagen ifråga och bara höra vem som har dom positionerna på ett visst bygge.
 
Eller prata med lastbilschaffisarna direkt. Det kan kanske till och med vara så att det är närmare till dig än till tipplatsen de använder. Har du den turen så kan du ju ha tur och få massorna gratis. Det förutsätter förståss att de inte behöver massorna till något annat.
 
Det beror ju lite på vad du ska ha men själv så har jag nu kommit halvvägs med mitt anläggningsprojekt och har alltså bara 2500 ton sten och ca 1100 ton jord kvar att skramla ihop för att få lite stil på tomten. Det har med andra ord inte varit läge att åka till Statoil och köpa jord i 50 kilos påsar. Jag gjorde en deal med åkare och byggare i närheten om att de får tippa gratis hos oss vilket gjort att det går rät fort ändå. För många så är det värt en extra sväng om de kan slippa tippavgiften.
 
Från en byggarbetsplats bör du kunna få massorna gratis (om den ligger någorlunda i närheten). Annars får massorna oftast köras till en tipp med tippavgifter från ca 70 kr/m3, plus transportkostnader.
Det enda du behöver betala är en grävare och en anläggare för att lägga ut massorna snyggt på eran tomt (bra priser på dem är ca 600kr/tim och 300-400kr/tim).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.